מפקד חיל הים לשעבר, האלוף במיל' אליעזר (צ'ייני) מרום, החשוד בפרשת הצוללות, חשף בפני החוקרים את התמורה שקיבל מאיש העסקים מיקי גנור, נציג תאגיד טיסנקרופ בישראל, שהפך לעד המדינה בפרשת הצוללות. על פי דיווח בחדשות 2 מהערב (שני), מרום אמר לחוקרים, כי קיבל מגנור 370 אלף שקלים, אבל הדגיש כי הסכום שולם לו על ייעוץ שנתן לגנור כחוק במהלך השנים 2016-2014. עוד אמר מרום בחקירה, כי הייעוץ שהעניק ל ניתן יותר משנתיים לאחר שפרש מצה"ל ולאחר שתמה תקופת הצינון המתחייבת.


במשטרה חושדים כי צ'ייני היה זה שדאג לפתוח את חשבון הבנק בקפריסין, ששימש כצינור להעברת הכספים מהתאגיד טיסנקרופ אל חשבונות בנק של גורמים אחרים שטרם נחקרו בפרשה, אל עורך הדין המקורב אל ראש הממשלה וכן אל איש העסקים שטיפל בעסקה. 

עוד סבורים החוקרים כי צ'ייני פעל להדיח את נציג המספנות בישראל, משה ברקת, ודאג למנות תחתיו את גנור. במשטרה יבדקו את מידת מעורבותו של צ'ייני בקידום העסקאות בתקופה שבה פיקד על חיל הים. צ'ייני נחקר למעלה מ־12 שעות, ואמש נטו החוקרים לשחררו בתנאים מגבילים. במשטרה עיכבו אתמול לחקירה גם את בת זוגו של אחד המעורבים וכן את מזכירתו של אחד מהם. החוקרים מנסים להפעיל לחץ על המעורבים בניסיון לגייס עד מדינה.
בתוך כך, בחדשות 2 דווח עוד, עורך הדין דוד שמרון, שהה בחופשה משפחתית בארצות הברית, נמצא בדרכו חזרה לישראל. על פי ההערכות, הוא לא צפוי להיעצר עם נחיתתו בנתב"ג, אלא יזומן לחקירה מאוחר יותר. אתמול דווח כי גנור אמר לחוקרים ששמרון היה אמור ליהנות מעמלות בשיעור של עשרות אחוזים, במסגרת העסקאות בהן היה מעורב, זאת מעבר לשכר הטרחה אותו הוא קיבל מנציג תאגיד טיסנקרופ.

כזכור, בשבוע שעבר חשפנו ב"מעריב אונליין" כי גנור אמר לחוקרים ששמרון היה שותפו לכל דבר ועניין במספר חברות, שחלקן עבדו מול נציגים במדינה ובמסגרת זאת לכאורה בעת שישב בפורומים עם מקבלי ההחלטות לא חשף בפניהם לכאורה כי הוא שותף בחברות שדנו בין היתר בעניינן. לדברי הגורם, גנור פירט בפני החוקרים את רשימת החברות בהן קיימת שותפות, על כל המשתמע ממנה, בינו לבין עו"ד שמרון. בעקבות עדותו של גנור, חוקרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית צפויים לעכב לחקירה את שמרון מיד עם שובו ארצה מחו"ל.