שלוש שנים בלעדיו: היום (שלישי) זה יום השנה לחטיפתו של קצין צה"ל הדר גולדין. "יש תחושה שהמלחמה עדיין לא נגמרה, אמנם הוא הוכרז הוכרז כחלל אבל הוא לא נקבר", אמרה ארוסתו של גולדין, עדנה סרוסי בראיון בגלי צה"ל, "יש תחושה קשה שמלווה את השכול ואנחנו לומדים לחיות עם זה ולהמשיך בחיים. אני עובדת ולומדת וזה עדיין קשה, אבל בחרתי לחיות". לדבריה, הזמן זה לא פתרון קסם. "היינו אמורים להתחתן חודש אחרי שהוא נהרג וכשדיברנו השיחות שלנו עסקו בזה וההכנות איתו היו כיפיות", שיתפה,  "אני לא חושבת שיש זמן טוב להתעסק בשכול. זה לא תופס אותך בשלב שאתה מוכן לזה".

סרוסי התייחסה לפרסומים של חמאס בתקופה האחרונה אודות עסקה הנמצאת בדיונים. "אנחנו מנהלים מלחמה פסיכולוגית מול ארדון הטרור חמאס, בידיעה שהם מתכוננים לסבב הבא", הסבירה, "אנחנו מאמינים שהם משתמשים בכל מה שיש להם כדי לשבור אותנו ואנחנו מנסים להתחזק, לא רוצים להיות אלה שמתקפלים מאחור". לטענתה, הם רוצים להפוך את עצם ההחזקה בהדר מנכס - לנטל. "אנחנו חושבים שאם נצליח לגרום להם להבין שחטיפה לא משתלמת אז זה יוכל לעזור לנו מול המערכה של הדר ואורון וימנע מקרים נוספים". 

הדר גולדין ז"ל. צילום: דובר צה"ל
הדר גולדין ז"ל. צילום: דובר צה"ל
גם סגן במילואים איתן פונד, שקיבל צל"ש על כך שרץ לתוך מנהרה של חמאס בשביל לנסות ולהציל את הדר התראיין וסיפר על תחושותיו וזיכרונותיו מאותו יום ארור. "אני מרגיש את הדר ביום-יום", סיפר, "מה שמעסיק אותי מאז זה שאם הוא היה חוזר התמונה של האירוע היתה שלמה, היתה לי סגירת מעגל והייתי מצליח להרפות". לדבריו, הוא ממשיך לשחזר את האירוע ולחשוב עליו. "יש לי הרבה תובנות חדשות מהאירוע", אמר, "קשה לי להצביע על איך זה השפיע עלי ובאיזה מובן אני שונה".

פונד הסביר כי פעל באירוע "על אוטומט, לפי מה שמצופה ממני בתור מפקד". לטענתו, הוא לא האמין שהדר לא יוחזר תוך שלוש שנים. "הייתי בטוח שזה יסתכם בכמה שבועות, גג חודשים, ולהסתכל קדימה זו הזייה בעיני", הסביר. הוא התייחס לעסקאות השבויים האחרונות שבמסגרתן שוחררו מאות מחבלים בתמורה לחיילים או לגופות חללים. "זה לא צריך לקרות וזה לא הפתרון, לא הגיוני שלשחרר מחבלים זו הדרך היחידה", סיכם, "צריך לקחת את מה שמגיע לנו".