בצל המתיחות סביב הר הבית בשבועות האחרונים, בוקר תשעה באב נפתח היום (שלישי) בדריכות מחודשת בעיר העתיקה. עד כה עלו למעלה מאלף יהודים להר הבית, וכמות נוספת צפויה לפקוד אותו במהלך היום. מתחם הר הבית נפתח ליהודים בשעה 7:30 בבוקר, אם כי כבר במהלך השעה שלפני החלו יותר ממאה להתאסף, מהם כמה שאף העבירו את הלילה בשינה בשער הבית בהמתנה לעלייה אליו. הכניסה למתחם לוותה בבידוק קפדני מהרגיל, וסביב השעה 8:00  פשטה המשטרה בכניסה להר הבית.

ואולם, קשה להגיד שהסדר בהר הבית נשמר באופן חלק: במהלך שעות הביקור בו פינתה המשטרה משטחו שישה מבקרים יהודים שהפרו לטענתה את כללי הביקור. כמו כן, עם סיום הביקור של אחת הקבוצות ויציאת המבקרים משער השלשלת, החל עימות בין המבקרים היהודים למוסלמי במבוא השלשלת שהתפתח לקטטה. בתגובה, כוח משטרה הפריד בין המעורבים ונעצרו ארבעה חשודים, שלושה יהודים ומוסלמי אחד, שהובאו מיד לחקירה בתחנת המשטרה מרחב דוד. למרות זאת נמשכו הביקורים בהר הבית כרגיל.
כמו כן, במהלך העימותים שוטר חישמל באמצעות אקדח טייזר את אחד היהודים שנעצרו. תקיפת העצור נעשתה כאשר המשטרה הוליכה אותו יחד עם שני עצורים נוספים, לאחר ששלושתם נחשדו כי ביציאה מהר הבית הם היו מעורבים באירוע חיכוך מול מוסלמי שתקף אותם. העצור התקוטט עם השוטרים שנאלצו להשכיבו על הרצפה, ובעת שהיה שכוב ירה בו השוטר בטייזר. עו"ד מטעם ארגון "חוננו" שמסייע לעצורים הגיע לתחנת המשטרה.

מהמשטרה נמסר בתגובה: "כלל המעורבים נעצרו בהם שלושה יהודים ומוסלמי. החשודים התנגדו למעצר באלימות וחלקם תקפו השוטרים שהשתלטו ועצרו אותם". 

באחד הסרטונים, שתועדו על ידי פלסטיני תושב האזור, נראית אישה יהודייה מוצאת מהר הבית בידי שני שוטרים כשהיא מתקוטטת עימם תוך שהיא צועקת בין השאר אמירות כגון "איך אתם מרשים להם לאכול כאן בתשעה באב?", ובתגובה להערה של השוטר היא צועקת "תודה רבה אני אשמור על הילדים שלי, אתם שמרו על עם ישראל".
 

צילום סרטון: יאיר קהתי