ביום שישי הקרוב יסיים מיקי גנור, שתיווך בעסקת הצוללות והפך לאחרונה לעד המדינה בפרשה 3000, הנחקרת על ידי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ), את תקופת ה-14 ימים במהלכם שהה במתקן משטרתי במכללה לשוטרים בבית שמש. במהלך תקופה זו הוא מסר עדות מפורטת, כמעט מדי יום, על הידוע לו ביחס למעורבים בפרשה. בתוך כך, צו איסור פרסום הוצא על פרטים מעדותו של גנור.



עד כה גנור, שב וקושר את פרקליטו עו"ד דוד שמרון, לפרשת הצוללות, וכן לפרשות נוספות כשהוא חוזר ומציג אותו כשותפו במספר חברות על כל המשתמע מכך. עו"ד שמרון, כך נודע, שב היום (שלישי) ארצה מחופשה בארצות הברית, אולם בתיאום עם פרקליטיו עורכי הדין ד"ר יעקב וינרוט ועמית חדד הוא לא נעצר ויזומן להשלמת החקירה כבר בימים הקרובים.



גנור, כפי שנחשף לראשונה במעריב, חשף בפני החוקרים בראשותו של תת ניצב (תנ"צ) מוטי לוי, ראיות מבוססות הקושרות חלק מהחשודים לפרשה החמורה, וכן גלל בפניהם פרטים על עסקאות ביטחוניות נוספות, תוך שהוא קושר אליהן קצינים בכירים ביותר בעבר ובהווה, שלכאורה היו מעורבים בעסקאות של שחיתות ציבורית ושוחד.



עו"ד שמרון. לא יוצא טוב מהעדות של מיקי גנור. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
עו"ד שמרון. לא יוצא טוב מהעדות של מיקי גנור. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



בין היתר, חשף גנור, פרטים הקשורים לעסקת רכישת המטוסים מאיטליה בסכום של כשישה מיליארד שקל, שהחלה ב-2012 והסתיימה רק לאחרונה, כשבמרכזה גורמים בעלי תפקידים בכירים לשעבר במשרד הביטחון.



בכירים במערכת הביטחון באותה תקופה יזומנו למסור עדות בפרשה, כאשר אחרים, חלקם ממשרד הביטחון, ייחקרו באזהרה, כשבשלב זה לא ברור אם ייעצרו או יזומנו לחקירה.



עד המדינה, כך מתברר, חושף פרטים על פרשיות ועסקאות ביטחוניות נוספות, ולא בכדי התייחסה נשיאת בית משפט השלום בראשון לציון השופטת עינת רון, באומרה כי הפרשה מסתעפת למספר תתי פרשיות חמורות.



אליעזר צ'ייני מרום. גם אותו קושר עד המדינה לפרשה. צילום: פלאש 90
אליעזר צ'ייני מרום. גם אותו קושר עד המדינה לפרשה. צילום: פלאש 90




אם כן, ככל הנראה, הפרשה תחצה את הים ותעבור גם לחקירת עסקאות ביטחוניות שהתבצעו בשנים האחרונות, תוך כדי ניצול קשרים אישיים, אינטרסים זרים, עבירות שחיתות ועוד.



כזכור, לגבי שמרון, טוען גנור כי היה אמור לקבל עשרות אחוזים כעמלה מעבר לשכר טירחה בגין עסקת הצוללות אם היתה מתבצעת בשלמותה. מלבד זאת, הוא קושר גם את מפקד חיל הים לשעבר האלוף במיל' אליעזר (צ'ייני) מרום, לו הוא מייחס קבלת תשלום בסכום הנאמד בלמעלה מ-300 אלף ששקל על תרומתו לקידום העסקה והדחתו של ראש המל"ל הקודם.



חוקרי המשטרה אף הציגו בפני מרום חשבונית שמסר לידיו של גנור. מרום טוען שהוא שימש כיועץ לחברתו של גנור כשנתיים לאחר שפרש מצה"ל, אחרי תקופת הצינון שהיה מחוייב אליה, והתשלום הינו בגין הייעוץ שהעניק לחברתו כשירותים חיצוניים כפרילנסר.



כפי שצוין, גורמים המעורבים בפרטים סוברים שעדותו של גנור, מובילה להסתעפויות מהותיות ונוספות בחקירה וההערכה כעת כי היא תימשך חודשים ארוכים ובהיקפים עצומים. "יש לו ביד חבית חומר נפץ והוא משחרר אותו לידיים של החוקרים, וזה מוביל לתתי פרשיות ולפרשיות גדולות ומשמעותיות שאמורות להיחקר, וזה לא עניין של מה בכך. יהיו פה לא מעט גורמים בכירים שיצטרכו למסור עדות, ואחרים שייחקרו באזהרה. אם בסופו של דבר הראיות שהוא מציג יוכחו כאמיתיות ללא ספק זו תהיה פרשת השחיתות אולי הגדולה במדינה".