גל החום הגיע היום (שלישי) לשיאו באזור החוף, בשפלה ובאזורים הפנימיים. החזאי התורן בשירות המטאורולוגי בבית דגן, אורן דווידוף, מסר שטמפרטורת השיא נמדדה באילת הייתה 43 מעלות. בבקעת הירדן ובעמקים הצפוניים נמדדו 40 מעלות, בשפלה הפנימית ובירושלים – 36 מעלות ובתל אביב – 31 מעלות, עם שיעורי לחות גבוהים ביותר של כ-70%.


במד"א מסרו, כי טיפלו ב-168 אנשים שהזדקקו לעזרה רפואית במהלך הצום, בהם 96 בני אדם שסבלו מחולשה, סחרחורות ובלבול, 66 שהתעלפו ו- 6 שהתייבשו. מנכ"ל מד"א, אלי בין אמר: "אני שמח שלא נרשמו מקרים קשים ומרבית המקרים טופלו במקום, עובדה המצביעה על ערנות של הצמים למצבם הרפואי".
 
מחר צפויה ירידה קלה בעומס החום הכבד באזור החוף והשפלה. על פי התחזית תחול ירידה של עד כשתי מעלות בלבד וימשיך להיות חם מהרגיל. ביום חמישי צפויה ירידה נוספת של כשתי מעלות במידות החום והן ישובו להיות סוף-סוף רגילות לעונה. ביום שישי לא צפוי שינוי במידות החום, אבל בשבת שוב תחול התחממות וצפויה עלייה קלה במידות החום.

למרות החום הכבד והלחות הגבוהה באזור מישור החוף, חופי הרחצה באזור תל אביב לא היו מלאים במתרחצים, בגלל ט' באב. "אנשים רבים נמנעים מלהגיע לחופים ב-ט' באב ובימים שלפני. חוף נפרד שמגיע אליו הציבור הדתי היה שומם אתמול", סיפר מנחם (קיגן) כהן, מציל ותיק בחופי הרחצה בתל אביב.

לדבריו, מרבית המבקרים בחופים היו צעירים ותיירים. "אני לא זוכר ים כל כך שקט ב-ט' באב. היה דגל לבן. אבל עד שלשום הים היה גלי, כפי שקורה מידי שנה לקראת ט' באב", הוא סיפר.