בדרך להתקדמות בתיק 2000? ארי הרו, ראש הסגל הבכיר לשעבר בלשכת ראש הממשלה מנהל מגעים מול חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) במטרה לחתום על הסכם עד מדינה, שיביא להתחשבות מצד הפרקליטות בעניינו, בתמורה למידע שיספק לחוקרי המשטרה אודות החקירה המתנהלת סביב הקלטות, ראש הממשלה בנימין נתניהו ומו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס, בהן עסקו, כביכול בקידום עסקת רכישה של ישראל היום או צמצום הפצתו.



כזכור, באותה חקירה מסר כבר בעבר בעליו של החינמון, המיליארדר שלדון אדלסון, עדות שסיבכה את נתניהו, בה טען כי מעולם לא עלה במוחו הרעיון למכור את העיתון או להביא לסגירתו, וכן לא מינה את רה"מ כנציג מטעמו לקיים משא ומתן שכזה.



כמו כן, באמצע יולי האחרון שבו חוקרי היאח"ה מחיקור דין בחו"ל בעניינו של הרו, במסגרת הפרשה שבה נחשד במכירה פיקטיבית כביכול של חברת ייעוץ שהיתה בבעלותו, כשמונה חודשים לאחר שמונה לראש הסגל הבכיר. הרו, חתם על מסמך ניגוד עניינים והציג את חוזה המכירה של החברה, אולם בפועל, כך מתברר, נשאר לשמש כבעליה במקביל לתפקידו הבכיר.



במסגרת חיקור הדין הצליחו החוקרים לאסוף עדויות שמסבכות, לכאורה, את הרו בעבירות של מרמה, הפרת אמונים וקבלת דבר במרמה. יש להזכיר כי שנה קודם לכן בעת מעצרו של הרו, ערכו החוקרים חיפוש בבית ובמשרדו ומצאו את הקלטות בהן תועדו נתניהו ומוזס בשיחות ביניהן.



הרו, שאישר בפני החוקרים כי נכח בפגישות האמורות, אפשר בעצם את השימוש של המשטרה בהן, ובכך הוביל לפתיחה של חקירת פרשת 2000. אלא, שבכל אותה עת ישב הרו, לכאורה, בצד ולא שיתף פעולה בנושא עד שהבין, כך נטען, כי הוא מסובך בפרשה האישית הקשורה אליו. בשלב הזה נכנסו להילוך גבוה המגעים בעניין חתימה על הסכם עד מדינה, שנמצאים, לפי ההערכה, ממש לפני חתימה.