התפתחויות משמעותיות בתיק 3000: הערב (שלישי) מתברר כי עתליה רוזנבאום, סגניתו של ראש המל"ל לשעבר, עוזי ארד, המקורבת למיקי גנור, ניסתה לסדר לו פגישה עם שגריר ישראל בגרמניה לשעבר יורם בן זאב, שעסק ברכש הצוללות, כך לפי חדשות 10. מלבד זאת, מהחקירה של עורך דין דוד שמרון עולה, לפי חדשות 2, כי החוקרים טענו בפניו שיש להם עדויות רבות לכך שהוא העלה את שמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך הפגישות שניהל במטרה לקדם את המכירה.



במסגרת החקירה התגלה כי גנור ביקש להיפגש עם שגריר ישראל בגרמניה, דאז יורם בן זאב, שעסק ברכש הצוללות. רוזנבאום ניסתה לסדר לו פגישה ואף אמרה לבן זאב שהוא עוד מעט מסיים את תפקידו, ושלגנור יש הרבה תפקידים פנויים. בן זאב אמר לה שלא תתקשר אליו יותר. היא סיימה את תפקידה ב-2010 לאחר שעוזי ארד טען שאינה אמינה.



גנור. מסתמן כי הוא ביקש מסגנית ראש המל"ל שתסדר לו פגישה עם השגריר לשעבר בגרמניה. צילום: אבשלום ששוני
גנור. מסתמן כי הוא ביקש מסגנית ראש המל"ל שתסדר לו פגישה עם השגריר לשעבר בגרמניה. צילום: אבשלום ששוני



סגנית ראש המל"ל לשעבר אמרה בעקבות הפרסומים: "נכון שאני מיודדת עם גנור ובקשרי עבודה עם אבריאל בר יוסף, אבל לא עסקתי בנושא הצוללת השישית. לא התקשרתי לבן זאב ולא אמרתי לא את מה שנטען ולא הייתי בקשרי עסרים עם גנור אחרי שחרורי.



בתוך כך, מתגלה גם כי חוקרי המשטרה טענו בפני עו"ד שמרון, המקורב לנתניהו, פעם אחר פעם במהלך חקירותיו כי ישנן עדויות רבות לפיהן הוא השתמש בשמו של רה"מ במהלך פגישות הייעוץ שלו במסגרת עסקת הצוללות.



עם זאת, יש לציין שהעובדה שהמקורב לרה"מ השתמש בשמו, לא אומרת שהאחרון היה בסוד העניינים, ויש אפשרות ששמרון עשה זאת רק למען קידום העסקה. במשטרה טענו שהם לא מתייחסים לחקירות מתנהלות.