רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו, צפויה להגיע היום (רביעי) למשרדי להב 433 בלוד להשלמת חקירה בפרשת המעונות, כך פורסם אמש בערוץ 10. את הזמנתה, כפי שנודע למעריב, ביקשה פעם נוספת הפרקליטות לצורך השלמה ככל הנראה סופית של החקירה בטרם יועבר התיק להחלטתם המכרעת של פרקליט המדינה שי ניצן והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, זאת לנוכח ממצאי החקירה והמלצת הפרקליטות להגיש כתב אישום כנגד הגברת נתניהו בגין עבירות של קבלת דבר במרמה בשלוש פרשיות שונות.



כזכור, כבר בחודש אפריל הבהירו גורמים בפרקליטות כי בכוונתם להעמיד לדין את רעיית ראש הממשלה בגין חלקה בפרשה וזאת בהסתמך על מסקנות וממצאי החקירה שניהלה המשטרה ושלוותה על ידי הפרקליטות.



על פי אותם ממצאים נקבע כי נמצאה תשתית ראייתית כנגד שרה נתניהו ושלושה נוספים בגין שלוש פרשיות במעונות ראש הממשלה. על פי החקירה הזמינה ארוחות שפים לבית המשפחה כשאת החשבון שילמה מקופת המדינה כמו גם במקרה שבו העסיקה מטפלת לאביה שאותן השיתה לכאורה על קופת המדינה. פרשה נוספת התייחסה להוצאות פרטיות של בני המשפחה שהוטלו על חשבון קופת המדינה.


שרה ובנימין נתניהו. צילום: רויטרס
שרה ובנימין נתניהו. צילום: רויטרס


העתירה לבג"ץ נמשכה 
 
התנועה לאיכות השלטון משכה אתמול את העתירה שהגישה לבג"ץ, הקוראת לחייב את אשת ראש הממשלה, לשלם מכיסה את הפיצויים לעובד מעון ראש הממשלה לשעבר, גיא אליהו. בתנועה החליטו לקבל את המלצת שופטי בית המשפט העליון ולחזור בה מהעתירה, שקראה להטיל את תשלום הפיצויים בגין העסקה פוגענית, ממנה סבל אליהו, על אשת ראש הממשלה, בשל "נזקים שהסבה לקופה הציבורית".

בדיון שהתקיים בבג"ץ, בפני השופטים אסתר חיות, חנן מלצר ודוד מינץ, אמרה השופטת חיות לעותרים כי "גם עובדי ציבור ממש לפעמים עושים נזקים של מיליונים, והמדינה, כמדיניות כללית, אינה תובעת שיפוי. כאן המדינה יישמה את המדיניות הכללית לאי הגשת תביעות שיפוי בסכומים מקיפים בהרבה מהסכום פה. האם יש פה החלטה מנהלית שלא להגיש תביעה שהיא כל כך חריגה וסוטה ממדיניות, שבג"ץ צריך להתערב?".