כלי תקשורת פלסטיניים וערביים דיווחו בהרחבה על החלטת בית המשפט המחוזי בירושלים, שלפיה שלושה מבנים הנמצאים במיקומים אסטרטגיים במזרח ירושלים אכן שייכים לעמותת עטרת כהנים. "מדובר בבית משפט ציוני, שהחלטתו ניתנה לארגון ציוני", נכתב בדיווחים אלה. "מדובר בזכויות שנמכרו על ידי לא מורשה, לצד שאינו מורשה". החלטת בית המשפט נחשפה שלשום ב"מעריב", בכתבה נרחבת של העיתונאי קלמן ליבסקינד.



סוכנות הידיעות הרשמית של האמירויות "ואם" דיווחה: "בית משפט ישראלי אישר כי שלושת המבנים בירושלים הכבושה שייכים לעמותה של מתנחלים, כפי שדיווח העיתון 'מעריב'".



על פי הדיווח ב"מעריב", בפסק דין מנומק שניתן ביום ראשון השבוע נקבע כי חברות הקשורות בעטרת כהנים הן בעלות הזכויות החוקיות בשלושה מתחמים גדולים בעיר העתיקה בירושלים, המאוישים כיום על ידי פלסטינים.




"החלטה מגונה המוסיפה פיסה של פלסטין לכיבוש"






הפרשה נחשפה לראשונה ב"מעריב", שדיווח כי שלוש חברות זרות חתמו בשנת 2004 בחשאי על שלושה חוזי מקרקעין עם הפטריארכיה היוונית־אורתודוקסית, המחזיקה בנכסים. בעסקה הראשונה רכשה חברת Berisford Investments Limited את מלון פטרה, מבנה בן ארבע קומות הממוקם בכיכר עומאר אבן אל־חטאב, בין שער יפו לשוק הערבי. זוהי עסקת חכירה ל־99 שנים, עם אפשרות להארכה ל־99 שנים נוספות. בעסקה השנייה רכשה חברת Richards Marketing Corporation את מלון אימפריאל הסמוך בן שתי הקומות, עם החנויות שתחתיו, בתנאי חכירה דומים. בעסקה השלישית רכשה חברת Gallow Global Limited את הזכויות בקרקע נוספת ובמבנה שעליה, המכונה "בית מעזמיה", בשכונת באב חוטה שבעיר העתיקה.



הפטריארכיה היוונית־אורתודוקסית גינתה את החלטת בית המשפט המחוזי והודיעה: "ההחלטה המגונה נותנת לקבוצות המתנחלים את הזכות להשכיר את המבנים ל־99 שנים כדי להוסיף פיסה נוספת של פלסטין לכיבוש ולוקחת בשבי את ירושלים הערבית וקדושת ארץ פלסטין". בהודעתה הדגישה הפטריארכיה כי היא לא חסכה במאמצים לבטל את העסקה. "לצערנו הרב, בית המשפט חשב אחרת ופגע בפטריארכיה, בנתיניה ובבני ירושלים כולם", נאמר.