עובד ניקיון שקיבל הוראה לכסות ביריעת פלסטיק "הר" בגובה של כשלושה מטרים, שבו היו חומרים מסוכנים ובוץ, ושנפגע במהלך העבודה, יקבל פיצוי כולל של כ־1.5 מיליון שקל ממפעל חיפה כימיקלים ומהחברה הקבלנית שדרכה הועסק. המקרה היה לפני כחמש שנים, כאשר העובד שהועסק במפעל באמצעות חברת "איי אס אס - אשמרת בע"מ", נפל לתוך ערימה ענקית של חומרים מסוכנים והחל שוקע. עובדי חיפה כימיקלים וחבריו לעבודה ניסו למשוך אותו בכוח רב באמצעים שונים כמו רפסודה מעץ, חבלים וחגורה. אומנם בסופו של דבר עלה בידם להוציאו מ"הבוץ", אבל נגרמו לו נזקים בגבו ובפרק ירך רגלו השמאלית והוא הובהל לבית החולים רמב"ם לקבלת טיפול.



באמצעות עו"ד איתן פלג מחיפה, מומחה לנזקי גוף, הגיש העובד תביעה לפיצויים נגד חיפה כימיקלים בע"מ, חברת כוח האדם שדרכה הועסק במפעל וחברת הביטוח הראל.



בתביעה נטען בין השאר כי מעסיקיו לא סיפקו לעובד "אמצעי מיגון בעת טיפול בחומרים מסוכנים" ולא חילצו אותו "בשיטות חילוץ ראויות או בטיחותיות". הביטוח הלאומי הכיר במקרה כתאונת עבודה וקבע לעובד נכות לצמיתות בגובה 28%. לתביעה צורפה חוות דעת של רופא מומחה שקבע כי לעובד נותרה נכות צמיתה של 40.5%, בין השאר בשל שיתוק חלקי ברגלו השמאלית.



לאחר הגשת התביעה הצטרף גם המוסד לביטוח הלאומי כצד לתביעה ודרש מהנתבעים להחזיר לו את הכספים שעליו לשלם לעובד על נכותו. כאמור, לאחר שלב ההוכחות והעדים בפני השופטת נסרין עדווי, הסכימו הנתבעים, בהליך גישור, מבלי להודות באחריותם, לשלם לעובד כ־1.5 מיליון שקל. מתוך סכום זה, כ־660,000 שקל יוחזרו לביטוח הלאומי, הוא יעבירם לעובד שנפגע. נוסף על כך העובד זכאי לפיצוי למשך כל חייו מהביטוח הלאומי.