מיכל חלימי בת ה-29 תושבת בנימין שהוגדרה כנעדרת מאז סוף חודש מאי, נרצחה על ידי בן זוגה הפלסטיני כשהיתה בחודשי הריון מתקדמים, כך הותר היום (רביעי) לפרסום. באותה התקופה, היתה חלימי נשואה לאזרח ישראלי, עמו התגוררה ברחובות ליד בית הוריה, ומאוחר יותר במשך תקופה קצרה בישוב אדם באזור בנימין. בתקופה זו היא הכירה, בנסיבות שלא ידועות, את החשוד ברצח, תושב שכם. חלימי עזבה את הבית ועברה להתגורר עם הצעיר הפלסטיני ובתקופה זו היתה בהיריון מבעלה. מאיסוף ממצאים ראשוניים, בכלל זה בפייסבוק של השניים, נראו תמונות משותפות והצהרתם בדבר כוונתם להתארס. על פי הערכת המשטרה, הם התגוררו בתקופה זאת גם בבת ים וחולון, וגם בשכם.




עם התפתחות החקירה, נעצר החשוד עמו הייתה בקשר וכבר בשלב הראשון של חקירתו עלו סתירות לעניין מקום שהותה של הנעדרת, עובדה שהעלתה את החשד למעורבותו בהיעדרותה. 



המקום שבו נמצאה גופתה של מיכל חלימי ז"ל. צילום: דוברות המשטרה



חוקרי היחידה המרכזית ניהלו תחילה חקירה סמויה, במסגרתה החלו באיסוף ממצאים תוך ביצוע פעולות חקירה מגוונות ובהן שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים, שחיזקו את החשד כי היא אינה בין החיים. עם התקדמות החקירה ותחת צו איסור פרסום, נעצרו מעורבים נוספים תושבי טייבה עימם החשוד היה בקשר. במהלך חקירתם מסרו כי בין החשוד והמנוחה הייתה מערכת יחסים, וביום היעדרותה, נפגשו השניים באזור חולון ושם ככל הנראה בוצע הרצח.



גופת המנוחה אותרה בשבוע שעבר בדיונות של חולון, וזוהתה במכון לרפואה משפטית באמצעות טבעת הנישואין שהיתה על ידה. החשוד, נחקר מספר פעמים, הודה ושיחזר את מעשה הרצח. על פי גרסתו פגש את המנוחה באזור חולון, חנק אותה, הטיח אבנים בראשה, כיסה את גופתה ועזב את המקום ברכבה. הוא אמר לחוקרים שביצע את הרצח על רקע לאומני, ולמרות זאת במשטרה משוכנעים כי הרקע למעשה - פלילי.  בתוך כך, במהלך הדיון היום הוא אמר: "רציתי לשחרר אסירים". 



הצהרת תובע הוגשה היום בבית המשפט השלום בירושלים ובימים הקרובים פרקליטות מחוז תל אביב צפויה להגיש כתב אישום בגין רצח ועבירות נוספות.