פיגוע דקירה ביבנה: גבר כבן 43 נפצע היום (רביעי) באורח אנוש בתקרית בשופרסל ברחוב הסנהדרין בעיר. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לפצוע טיפול רפואי במקום, כשהוא סובל מפצע דקירה בפלג גופו העליון, ופינו אותו לבית החולים קפלן שברחובות. המפגע, אסמאעיל אברהים אסמאעיל אבו עראם, תושב יטא בן 19 שנכנס לישראל באופן בלתי חוקי, נעצר על ידי המשטרה וכוחות צה"ל, שביצעו פשיטה על ביתו לאחר הפיגוע.


תיעוד מצלמות האבטחה בזירת אירוע הדקירה ביבנה

חובש רפואת חירום במד"א איציק יום טוב, שהגיע למקום האירוע, סיפר: "כשהגעתי למקום הובילו אותי פנימה, שם ראיתי גבר בשנות ה-40 לחייו כשהוא בהכרה וסובל מפצעי דקירה בפלג גופו העליון. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל חבישות ועצירת דימומים, והוא פונה במהירות לבית החולים קפלן כשמצבו קשה". חובש נוסף שהיה במקום אמר כי "ככל הנראה רוסס גז פלפל במקום, וחלק מהאנשים פונו להמשך קבלת טיפול".

אירוע הדקירה ביבנה. צילום: מד"א


מהחקירה הראשונית, עלה כי הצעיר דקר את סגן מנהל סניף השופרסל ואזרחים שהיו במקום רדפו אחריו, תפסו אותו והעבירו אותו לידי כוחות המשטרה. "שמעתי צרחות ורצתי מיד לשירותים, נעלתי אותם, וכשיצאתי ראיתי את הבחור מוטל על הרצפה", אמרה אחת מעדות הראייה באירוע. בחקירתו אמר החשוד שהוא בא לבצע פיגוע.
 
צוות חדר הטראומה במרכז הרפואי קפלן מסר כי "לבית החולים הובהל פצוע בגילאי ה-40 לחייו במצב קריטי, מסכן חיים באופן ממשי, עם דקירת חזה, צוואר וראש חודרניות. הוא הונשם והורדם וקיבל טיפול ראשוני לעצירת דם מיידית בחדר הטראומה. צוות חדר הניתוח נלחם על חייו ברגעים אלו. בנוסף, הגיעו שלושה נפגעי חרדה שמטופלים על ידי צוות חדר המיון".

משופרסל נמסר בתגובה: "בשעות הצהריים המוקדמות התרחש אירוע דקירה בסניף שופרסל דיל ביבנה. הדוקר נתפס והאירוע נמצא כעת בטיפול משטרת ישראל וכוחות הביטחון. נציגי שופרסל נמצאים בקשר רציף עם משפחתו של העובד הפצוע ועם בית החולים".



כזכור, רק בשבוע שעבר נדקר אזרח ישראלי כבן 40 בגבו ובצווארו בפיגוע בפתח תקווה, שבוצע על ידי צעיר ערבי, תושב קלקיליה בן 21. הוא נפצע באורח בינוני ופונה לבית החולים בלינסון בעיר, כשהוא בהכרה מלאה ומצבו יציב, עם מספר פצעי דקירה בפלג גופו העליון. כוחות משטרה גדולים הגיעו לזירה ולקחו את החשוד לחקירת שב"כ. על פי דברי עדי ראייה לאירוע, המחבל מסר עוד בעודו בזירה כי הוא ביצע את המעשה בגלל אירועי אל אקצה. על פי הודעת כוחות הביטחון, הוא אף היה כלוא בעבר בישראל בשל פעילות טרור עממי.