רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו נחקרה הערב (רביעי)במשך כשעתיים במטה יחידת להב 433 במסגרת פרשת מעונות ראש הממשלה, ככל הנראה מדובר בפעם האחרונה שבה היא נחקרת בפרשה זו. את הזמנתה למתן העדות, כפי שנודע למעריב, ביקשה פעם נוספת הפרקליטות לצורך השלמה, ככל הנראה סופית, של החקירה בטרם יועבר התיק להחלטה המכרעת של פרקליט המדינה שי ניצן והיועץ המשפטי לממשלה (היועמ"ש) אביחי מנדלבליט, זאת לנוכח ממצאי החקירה והמלצת הפרקליטות להגיש כתב אישום כנגדה בגין עבירות של קבלת דבר במרמה בשלוש פרשיות שונות.



עוד עלה אז כי התשתית הראייתית התגבשה כנגד נתניהו ושלושה עובדי המעון בנוגע לשלוש פרשות האחת הוצאות בגין ארוחות שף שהוזמנו כביכול לבית ראש הממשלה ומומנו מקופת המדינה , מטפלת שהוצמדה לאביה של נתניהו ואשר שכרה שולמה כחלק מהוצאות מעון ראש הממשלה כביכול וכן הוצאות פרטיות שצורפו למסגרת ההוצאות בבית המעון.



עתה, מתכוונים במשטרה להעביר את החומר החדש לעיון הפרקליטות, כאמור. בכל מקרה, אם יוחלט על הגשת כתב אישום תאפשר הפרקליטות לגברת נתניהו לקיים הליך שימוע בטרם יוגש כתב האישום בפועל.



כזכור, כבר בחודש אפריל הבהירו גורמים בפרקליטות כי בכוונתם להעמיד לדין את רעיית ראש הממשלה בגין חלקה בפרשה, זאת בהסתמך על מסקנות וממצאי החקירה שניהלה המשטרה ושלוותה על ידי הפרקליטות.



משרדי להב 433. רעיית רה"מ התייצבה להמשך חקירתה. צילום: אבשלום ששוני
משרדי להב 433. רעיית רה"מ התייצבה להמשך חקירתה. צילום: אבשלום ששוני



על פי אותם ממצאים נקבע כי נמצאה תשתית ראייתית כנגדה ושלושה נוספים בגין שלוש פרשיות שהתרחשו, לכאורה, במעונות ראש הממשלה. בין היתר, נטען כי הזמינה ארוחות שפים לבית המשפחה, כשאת החשבון שילמה מקופת המדינה, כמו גם במקרה שבו העסיקה מטפלת לאביה שמומנה, לכאורה, מקופת המדינה. פרשה נוספת התייחסה להוצאות פרטיות של בני המשפחה שהוטלו גם הן, על פי החשדות, על חשבון קופת המדינה.



יש להזכיר כי חקירת המשטרה בנושא נפתחה בעיקר בעקבות דוח מבקר המדינה שבחן את התנהלות מעון ראש הממשלה, וכן בעקבות עדויות וראיות שהעביר לידי החוקרים על ידי אב הבית לשעבר במעון מני נפתלי.



בתוך כך, בתחילת החודש החליטה התנועה לאיכות השלטון למשוך את העתירה שהגישה לבג"ץ, הקוראת לחייב את אשת רה"מ לשלם מכיסה את הפיצויים לעובד מעון ראש הממשלה לשעבר, גיא אליהו. בתנועה החליטו לקבל את המלצת שופטי בית המשפט העליון ולחזור בה מהעתירה, שקראה להטיל את תשלום הפיצויים בגין העסקה פוגענית, ממנה סבל אליהו, על נתניהו, בשל "נזקים שהסבה לקופה הציבורית".



בדיון שהתקיים בבג"ץ, בפני השופטים אסתר חיות, חנן מלצר ודוד מינץ, אמרה השופטת חיות לעותרים כי "גם עובדי ציבור ממש לפעמים עושים נזקים של מיליונים, והמדינה, כמדיניות כללית, אינה תובעת שיפוי. כאן המדינה יישמה את המדיניות הכללית לאי הגשת תביעות שיפוי בסכומים מקיפים בהרבה מהסכום פה. האם יש פה החלטה מנהלית שלא להגיש תביעה שהיא כל כך חריגה וסוטה ממדיניות, שבג"ץ צריך להתערב?".