10,000 צועדים לפחות צפויים להשתתף היום במצעד הגאווה בירושלים, שיוקדש השנה לקשר שבין דת ולהט"ב. ההתכנסות לקראת המצעד, מהארוכים בבירה אי פעם, תחל בשעה 17:00 בגן הפעמון, משם הוא ייצא בשעה 18:00 בכפוף לאישור המשטרה, יעבור בנקודת הרצח של שירה בנקי ז"ל וימשיך ברחוב קרן היסוד דרך רחוב הלל עד לגן העצמאות, שם תחל בשעה 20:00 במת הסיום. 

במצעד צפויים להשתתף משפחותיהם של שירה בנקי ז"ל ואמיר פרישר גוטמן ז"ל, שהיה אמור להנחות את המצעד ולקח חלק פעיל בבניית התוכניות ובפעילות גיוס האמנים. 
את אירועי המצעד ינחו דרור רפאל ולירון ויצמן ויופיעו בהם מיכל אמדורסקי, פאות קדושות ועוד, ובמהלך הערב יוקדש שיר לזכרו של פרישר גוטמן. המצעד מופק על ידי הבית הפתוח לגאווה וסובלנות בירושלים, שיחגוג היום 20 שנות פעילות.

הרצח של בנקי ז"ל לפני שנתיים עיצב מחדש את צביונו של מצעד הגאווה בירושלים, כאשר המצעד אשתקד נערך בסימן זכרה ומשך כ־25 אלף משתתפים – כמות הצועדים הגדולה ביותר עד כה. לדבריה של שרה קלה מאיר, מנכ"לית הבית הפתוח, "השנה אני לא חושבת שיהיו פחות מ־10,000 צועדים, אבל אין דרך לדעת, אולי 20 אלף, אולי 11 אלף, הגיוני גם 30 אלף, כך היה בשנה שעברה. כל יום פונים אלי עוד ועוד גופים שאומרים לי שהם הולכים להגיע כקבוצה". קלה מאיר מוסיפה כי "אנחנו לא חוששים ומקווים שהצעידה תעבור בשלום". 
ואכן, מאות שוטרים, לוחמי מג"ב, כוחות תגבור ומתנדבים ייפרסו החל משעות הצהריים לאורך ציר הצעדה, במקומות הכינוס וברחובות הסמוכים, בהם גם שוטרים סמויים. המשטרה תערוך בידוק לבאי המצעד, ולא תותר כניסה למתחמיו עם כלי נשק מכל סוג.
החל מהשעה 16:00 המשטרה תסגור את רחובות הצעדה (קרן היסוד, פלומר, קינג ג'ורג', הלל ומנשה בן ישראל) ורחובות המובילים אליהם (אגרון וקינג ג'ורג' מקרן היסוד עד בארי), והכבישים ייפתחו בהתאם להתקדמות הצועדים.
הרב שלמה עמאר, רבה הראשי של ירושלים, שלפני למעלה מחצי שנה פורסם כי כינה את הקהילה הלהט"בית "כת של תועבה", נמנע אתמול מלהתייחס למצעד. מי שמשדר התנגדות פסיבית למצעד הוא ראש העירייה ניר ברקת, שגם השנה יימנע מלקחת בו חלק, על פניו בשל שהייה בחו"ל ביום האירוע. 
התנגדות פחות פסיבית למצעד צפויה להישמע מול גן הפעמון, בגן בלומפילד, שם מתכננים פעילי ארגון להב"ה להפגין החל משעה 17:30 תחת הכותרות "אל תיתנו להם לאמץ ילדים" ו"ירושלים זה לא סדום".