במהלך הלילה הגיעו בלשי משטרה למספר בתים של פעילי ימין ואיימו עליהם שאם יגיעו למצעד הגאווה שיתרחש היום (חמישי) בירושלים, הם צפויים להיות מעוכבים לחקירה. במשטרה ישנה כוננות שיא לקראת האירוע שיחל בשעה 18:00, ובמסגרתו יצעדו אלפים, כך לפי המארגנים, מגן הפעמון דרך הרחובות פלומר, קרן היסוד, קינג ג'ורג', הילל, מנשה בן ישראל ועד גן העצמאות.



בעקבות ההתרחשויות האחרונות שלח עורך הדין איתמר בן גביר, המייצג חלק גדול מהפעילים, מכתב למפקד מחוז ירושלים במכתב בו הזהיר אותו מפני מעצרי שווא וההשלכות הצפויות למשטרה. בין היתר כתב עו"ד בן גביר במכתבו: "כזכור לך בשנה שעברה עיכבתם ועצרתם אזרחים רק בגלל שביקשו למחות נגד המצעד או היו בעלי חזות דתית וחרדית. אני מזכיר לך שישראל היא מדינה דמוקרטית וחופש הביטוי הוא ציפור נפשה של הדמוקרטיה. וודאי וודאי שלא נוכל להשלים עם מדיניות גזענית של המשטרה או התנהלות המבקשת לסתום פיות. אני מבקש שתנחה את שוטריך שיפעלו רק על פי החוק ויאפשרו חופש ביטוי וחופש תנועה - עקרונות יסוד בחברה הישראלית".



בתוך כך, הערב ב-17:00 צפויים פעילי להב"ה לקיים הפגנה כנגד המצעד תחת הכותרת: "אל תתנו להם ילדים". הפעילים ימחו נגד הפרובוקציה השנתית של אנשי הבית הפתוח ויבקשו שלא לפגוע "במרקם החיים העדין בירושלים".



את אירועי המצעד ינחו דרור רפאל ולירון ויצמן ויופיעו בהם מיכל אמדורסקי, פאות קדושות ועוד, ובמהלך הערב יוקדש שיר לזכרו של פרישר גוטמן. המצעד מופק על ידי הבית הפתוח לגאווה וסובלנות בירושלים, שיחגוג היום 20 שנות פעילות.