כתב חדשות 2 גלעד שלמור סיפר הערב (חמישי) בראיון לעודד בן עמי על התקיפה שחווה בהלווית הצעיר שנורה למוות ביפו על ידי המשטרה בשבוע שעבר. שלמור וצלם ערוץ 2 נפצעו קל לאחר שהמון זועם תקף אותם בעת שסיקרו את ההלוויה. "למדתי על בשרי שלא תמיד כשאומרים פצוע קל מדובר בפציעה קלה", סיפר שלמור, "חוויתי את המשמעויות של הפציעה על בשרי ונפשי".

האירוע התחיל ,לפי שלמור, בהזמנה ממשפחת הצעיר ההרוג לסקר את ההלוויה. "למעשה הגענו לשם עם הצלם גל זייטמן לאחר שקיבלתי טלפון מאחד מבני המשפחה שהזמינו אותנו לשם. האווירה הייתה חמה אבל לא זועמת. לא היה אירוע זועם אלא עצוב".
 
"זה התחיל בתקיפת גל זייטמן, הצלם. פשוט במכות, באגרופים, לקחו ממנו את המצלמה. העלימו אותה", הסביר שלמור על התקיפה, "הוא הצליח לחלץ את עצמו וניתקנו. אני זוכר אתה המחשבות שהיו לי תוך כדי האירוע. חשבתי שלא כדאי שאברח כי זה ייצר סיטואציה של מרדף. חשבתי שאם אשאר במקום זה יעבוד".


 זיכרונו של שלמור מהתקיפה עצמה מעורפל. "לא יודע כמה אנשים תקפו אותי- מחמישה עד 25, לא יודע כמה. לא יודע להגיד בדיוק כמה זמן עבר", אמר. "חשבתי שהזמן שחלף הוא מוגזם. שזה לא הזמן שלוקח להתלקחות זעם ספונטנית להיגמר".

עימותים עם המשטרה ביפו. צילום: רשתות חברתיות
עימותים עם המשטרה ביפו. צילום: רשתות חברתיות


"שניים נשכו אותי, כך אומרים. לפי סימני השיניים שיש לי על הזרוע והגב. מסימני נשיכה יש גם DNA שאפשר להפיק. אני מקווה שזה יסייע למשטרה לתפוס אותם. מאוד מקווה שיצליחו".

"הרגשתי כאילו אני יושב בחדר סגור ושומע אותם מבחוץ. המחשבות מאוד מזוקקות. בזמן שזה קרה זה חיפשתי בעיניים את הדרך להיחלץ משם. ראיתי את התמונות. בתור החלטה אסטרטגית, בתחושת בטן, אני זוכר את המחשבות אבל לא מה קרה שם. החלטתי לא להחזיר. הבנתי שאם אני מכה חזרה זה יעורר עוד זעם נגדי".



אדם אחד שנכח בהלוויה סייע לשלמור להימלט מהמקום. "פתאום יד אוחזת בזרועי ואומרת: ברח מכאן".  אך לאחר הבריחה, הוא לא הצליח למצוא מקום מחבוא או אדם נוסף שיסייע לו. "הייתי לא במצב הכי הטוב, מחפש מישהו שיעזור לי. הגעתי לחנות, עומד שם מישהו בפתח ולא נותן לי להיכנס. פניתי לקטנוען וגם הוא אמר לי: לא, תרוץ".
כשנשאל מדוע לדעתו הותקף, שלמור העריך כי התקיפה נבעה מהיותו עיתונאי יהודי וישראלי. "עצם היותי יהודי, ישראלי וכתב ערוץ 2 שמייצג ממסדיות ישראליות. אולי זה תיבל את האירוע בשנאה. מה הוביל לפרץ האלימות אני לא יכול להגיד".

לאחר שפרסם פוסט בפייסבוק על האירוע, הוא קיבל שלל תגובות, רבות מהן שליליות. "אני חושב שאנשים שהגיבו ברשת באופן שלילי התאכזבו שלא ניצלתי את המקרה כדי להסית נגד כל המגזר הערבי", אמר. "לא אשתמש בפלטפורמה שניתנה לי על מנת לשסות שסע".