הרגיעו את הרוחות. לאחר שמספר מפעילים בתל אביב, ביניהם ויצו, בצהרי היום ובית דניאל הודיעו כי לא ייגשו למכרז להמשך הפעלת צהרונים בעיר בשל אי היתכנות כלכלית, הערב (חמישי) עיריית תל אביב-יפו מסרה כי היא שינתה את תנאי המכרז והקלה על המפעילים. מהעירייה נמסר כי המכרז לצהרונים נסגר ותשעה מפעילים ניגשו אליו, כך שפעילות הצהרונים תתקיים כסדרה בשנת הלימודים הבאה.

"כחלק מההערכות ליישום החלטת הממשלה על הפחתת מחירי הצהרונים, אשר חלק מהמפעילים הודיעו כי לא יוכלו לגשת למכרז בתעריף כפי שנקבע ע"י משרד החינוך, פרסמה העירייה מכרז מעודכן אשר כולל ספיגה עירונית של חלק מהעלויות", נכתב בהודעה של העירייה. "המכרז הקל על המפעילים וענה על צרכי ההורים והילדים, כך שבתנאים אלו ניגשו רוב המפעילים ופעילות הצהרונים בעיר תתקיים כסדרה בשנת הלימודים הבאה". בעירייה ציינו עוד כי החברות שניגשו למכרז החדש הן: פונטיס, ויצו, טומשין, בצהרי היום, יד ביד, צהרוני אביב, אתגרים והדרכות/אפטר סקול, צהרוני אם המושבות והכוכב הבא.

ויצו: ״ראש עיריית תל אביב פעל באומץ רב"

מנכ"לית ויצו, שרית ארבל, שרק בתחילת השבוע הודיעה כי הם לא יוכלו לעמוד בתנאים החדשים ולכן יסגרו 84 צהרונים בתל אביב ובגבעתיים, התייחסה להודעת עיריית תל אביב ואמרה כי ״ראש עיריית תל אביב פעל באומץ רב ולא ויתר על איכות הצהרונים תוך שמירה על תנאי העסקתן של עובדות הצהרונים, שרובן תושבות העיר. בהחלטה לגשר על הפער בעלויות - שמה העירייה את חינוך תושביה בראש סדר העדיפויות. אנו שמחות שפנו אלינו להתמודד בשנית על הפעלת הצהרונים בעיר ולהמשיך לשרת את ילדי העיר והוריהם".

ח"כ יפעת שאשא ביטון (כולנו), יו"ר הוועדה לזכויות הילד ויוזמת חוק הפיקוח על הצהרונים, בירכה על מהלך העירייה ואמרה כי "טובת המשפחות ניצחה את האינטרסים הצרים ועל כך יש לברך. אמרנו לאורך כל הדרך שיפתחו באחד בספטמבר צהרונים איכותיים במחיר הוגן ואכן כך יהיה. אני מצרה על כך שניהלו מאבק מיותר על חשבון ההורים לילדים קטנים, אבל כעת כל זה מאחורינו ויש להיערך בצורה המיטבית לפתיחת שנת הלימודים. נמשיך להוביל מהלכים לטובת המשפחות והילדים בישראל. מגיע להם".



כזכור, בתחילת החודש הודיע משרד החינוך כי מחודש ספטמבר הוא יספק צהרונים מסובסדים לילדים בגני הילדים הציבוריים ולתלמידי כיתות א'-ב'. מדובר על יוזמה בשיתוף משרד האוצר והשלטון המקומי שלצורך ביצועה הוקצה 1.3 מיליארד שקלים. התוכנית המכונה "ניצנים" תכלול מסגרות לימודיות בשעות אחר הצהריים לתלמידים מתום יום הלימודים ועד השעה 16:00.

העלות הבסיסית של צהרון תעמוד על 650 שקלים לחודש כאשר המשרד יסבסד את עיקר הסכום, בהתאמה לדירוג הסוציו אקונומי של הרשות. ניתן יהיה להרחיב את מסגרת הצהרון הבסיסית באמצעות הוספת פעילות בחגים והוספת חוגים נוספים מעבר לשני החוגים שניתנים בחבילה הבסיסית, עד לרף מקסימלי בסך 935 שקלים.

מרגע הודעת המשרד, הדבר עורר סערה ומנכ"לית ויצו ישראל, הודיעה השבוע כאמור, כי 84 צהרונים לילדים בני 3 עד 6 בתל אביב וגבעתיים לא ייפתחו את שנת הלימודים, זאת לאחר שבשבוע שעבר הודיעו מספר מפעילים בתל אביב, כי לא יגשו למכרז של העירייה משום שלא יוכלו מבחינה כלכלית לפתוח את הצהרונים. "אם מישהו חושב שיעשה מהפך חודש לפני תחילת השנה הוא חולם", אמרה אחת האחראיות על הצהרונים באחד המפעילים.