דובר צה"ל מסר היום (שלישי) כי "כל שמועה בדבר מותם או פציעתם של מפקדים נוספים" בהתרסקות מסוק האפאצ'י שארעה אמש בבסיס רמון, אינה נכונה. בהתרסקות נהרג אתמול רב סרן במילואים דודי זהר בן ה-43, ונפצע באורח קשה הטייס האחורי, קצין בשירות סדיר שטס עמו. האיפול על פרטי התקרית הוביל לגל שמועות ברשתות החברתיות. על פי אותן שמועות "אישיות בכירה" נהרגה בהתרסקות המסוק. 



ברשת הוואטסאפ אף הופצה ידיעה שקרית לפיה ההרוג הוא הרמטכ"ל רא"ל גבי איזנקוט: "לא לפרסום! הרמטכ״ל רב אלוף גדי איזנקוט, הוא ככל הנראה ההרוג בהתפוצצות המסוק הערב". ההודעה אף כללה הספד לקצין הצבאי הבכיר במדינה. 


 


שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס בטוויטר לשמועות שהופצו ואמר כי "תופעת הפצת שמועות זדוניות בעת ובעקבות אירועים ביטחוניים, היא מופקרת, מסוכנת וחסרת אנושיות. אפעל לטיפול נחרץ בכלים חוקיים נגד מי שמפיצים אותן".
 
לשכת סגן שר הביטחון  נאלצה אף היא להוציא אתמול הכחשה: "בשעות האחרונות רצות ברשת שמועות שאינן מבוססות לגבי האירוע בבסיס רמון. השמועות שרצות הינן על מגוון אישים בצבא ובפוליטיקה. יובהר כי לדברי גורמים בצה"ל השמועות אודות אישיות בכירה שנפגעה בתאונה לא נכונות ולא מבוססות. סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן מזכיר כי הפצת שמועות מזיקה ומסוכנת. והינה מעשה חסר אחריות העלול לפגוע בביטחון המדינה".

חבר הכנסת לשעבר ומקורבה של משפחת אזריה, שרון גל, התייחס לגל לשמועות בראיון לגלי צה"ל: "ההודעה הזו מחליאה והדבר הזה מחריד. שמועות בווטסאפ מקבלים בהרבה מאוד הקשרים. יש לאנשים מוח חולני ולהודיע על מותו של אדם, לא כל שכן מפקד הצבא. זה מחליא כל אדם שפוי בנפשו. אין לזה קשר לאלאור . כולנו צריכים לעשות כל הזמן חשבון נפש".