רשת מכללות מעוף, הקיימת כבר 25 שנה ומספקת קורסים מקצועיים וקורסי העשרה לאלפי תלמידים מידי שנה, עומדת בפני פירוק זמני, כך פורסם היום (שלישי) בחדשות 2. ברשת, שפועלת ברחבי הארץ, ניתן ללמוד בין היתר השלמת בגרויות, קורסי פסיכומטרי, עיצוב, הנהלת חשבונות, שפות וגישור וכרגע עתידה אינו ברור וכך גם גורל מאות תלמידים שנמצאים בעיצומם של קורסים שלא ידוע האם יוכלו לסיים אותם או לקבל את כספם. לדברי הרשת, הוגשה בקשה לפירוק זמני על ידי ארבעה עובדים שעבדו בחברה שחלקם לא קיבלו שכר של כמה ימים וחלקם לא קיבלו שכר של חודש וחצי.



"בית המשפט החליט למנות את עורך הדין אופיר דידי ולתת צו פירוק זמני לחברה, כרגע החברה מתנהלת תחת צו הפירוק הזמני, משמע חלק מהקורסים מתקיימים וחלק מהקורסים יצאו לפגרה עד סוף אוגוסט", אמרו ברשת והוסיפו שהם נמצאים בקשר עם משרד הכלכלה והתעשייה "כדי לתת מענה איכותי לכל התלמידים בצורה הטובה יותר". עוד נמסר כי "יש מאות תלמידים שכרגע נמצאים באמצע קורס, חלקם מתקיימים וחלק יצאו לפגרה לפי החלטת עורך הדין דידי שמינה בית המשפט".



"צר לנו שבית המשפט פעל בדרך שבה הוא פעל"


גורם במכללה אמר ל"מעריב אונליין" כי "צר לנו על ההליך שפוגע בעשרות משפחות, עשרות עובדים ואלפי תלמידים אך אנחנו נכבד את בית המשפט ונפעל לפי הוראות עורך הדין. ארבעה עובדים הצליחו לרסק מכללה שעובדת מעל 20 שנה, אחת מהאיכותיות בארץ, עם פעילות של אלפי תלמידים בשנה. צר לנו שבית המשפט פעל בדרך שבה הוא פעל. כרגע אנחנו מחפשים פתרונות לאותם התלמידים שנמצאים במהלך קורסים וחשוב לנו שהם יוכלו לסיים אותם בצורה מכובדת עם תעודה ממשלתית כפי שובטח להם".



כזכור, גם עתיד רשת היי קיו הקיימת כבר 34 שנים היה מוטל בספק לאחר שהיא נקלעה לקשיים לפני ארבעה חודשים. עובדיה הגישו בקשה למפרק זמני ולפירוק החברה אך חברת גלובל יוניברסיטי סיסטם, רשת בינלאומית של מוסדות להשכלה גבוהה, הודיעה מספר שבועות לאחר מכן כי היא תרכוש את הרשת תמורת 3.3 מיליון שקלים. המפרקת, עו"ד קרן רייכבך סגל ממשרד איתן מהולל שדות, הוציאה בקשה דחופה בבית המשפט המחוזי בתל אביב יפו לשופט איתן אורנשטיין, לגבי הליכי מכירת פעילות החברה ונכסיה וכן בקשה דחופה לאישור המכירה. על פי הבקשה, החברה תימכר בכ-3.3 מיליון שקל במזומן ונדרש אישורו של בית המשפט המחוזי. עוד נכתב כי הבקשה הוגשה בהסכמת העובדים וכי "היא מאפשרת פתרון מיידי לכל תלמידי הרשת, העסקה של 90% מעובדיה, תשלום מיידי של מחצית משכורת חודש מרץ שלא שולמה לעובדים וכן תמורה לקופת הפירוק".