המשטרה עצרה גבר כבן 38, תושב מזרח ירושלים, בחשד שהגיע לביתם של קשישים בבקשה לשתות מים ושדד תכשיטים בשווי אלפי שקלים. תחילת הסיפור בתלונה שהוגשה על ידי קשישה כבת 81, לפיה הגיע לביתה אדם, דפק על דלתה וביקש לשתות כוס מים בטענה שעובד סמוך.



הקשישה נענתה לבקשתו והגישה לו כוס מים. בו בזמן ביקש שתראה לו את השרשרת אותה ענדה על צווארה. הקשישה הורידה את השרשרת מצווארה והציגה אותה בפני החשוד. החשוד הציע לה לענוד אותו על צווארה ובשלב הזה על-פי החשד שם את השרשרת בכיסו וענד לה שרשרת זהב מזויפת, בה הבחינה הקשישה רק לאחר מספר שעות.



בתלונה נוספת שהוגשה השבוע במשטרה מקשישה כבת 80 עלה דפוס פעולה דומה, בו הגיע החשוד לביתה וביקש לשתות מים. משנענתה לבקשתו, הבחין החשוד בצמידי זהב אותם עונדת על ידה וביקש לראותם. הקשישה הורידה את צמידי הזהב מידה, הציגה אותם לחשוד ובשלב זה חטף אותם מידה ונמלט מהמקום.



בעקבות התלונות פתחה משטרת ירושלים בחקירה ובאיסוף ממצאים. אמש כאמור אותר החשוד והובא לחקירה, היום הוא יובא להארכת מעצר בבית המשפט.



מהמשטרה נמסר: "מדובר באירוע חמור, בו אדם מנצל תמימותם וטוב ליבם של קשישים על מנת לבצע שוד ובעורמה לגנוב רכוש יקר ערך ולהימלט".