שלושה שבועות נותרו עד לפתיחת שנת הלימודים ובאלו"ט, אגודה לאומית לילדים ובוגרים עם אוטיזם, טוענים כי לתלמידים רבים בחינוך המיוחד עדיין לא נמצאו מסגרות חינוך מתאימות. במכתב בהול שנשלח היום (רביעי) למנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבוהב, על ידי עינת קסוטו שפי, מ"מ מנכ"ל אלו"ט, היא מתריעה כי תלמידים רבים עם אוטיזם יוותרו ללא מסגרת חינוכית מתאימה או שירותי שילוב בשנת הלימודים הקרובה: "ישנם תלמידים רבים המיועדים לשיבוץ בחינוך המיוחד שטרם נקבע עבורם שיבוץ מתאים וזאת חרף העובדה כי ועדת ההשמה בעניינם התקיימה במועד".



עוד נכתב כי "הגיעו לפתחנו מקרים של תלמידים אשר התקיימו בעניינם ועדות שילוב, אך נאמר להם שהם לא יזכו לשירותי שילוב לרבות שעות סייעת בשל מחסור בתקציב. במקרים אחרים סירבו לקיים ועדות שילוב לתלמידים שאובחנו בחודשים האחרונים ונמסר להורים שזאת בשל העובדה כי אזל התקציב במחוזות".



קסוטו שפי התייחסה לדברים ואמרה כי "משרד החינוך לא נערך לגידול המתמיד במספר הילדים עם אוטיזם. כמידי שנה אנחנו מגיעים לחודש אוגוסט ומשפחות רבות לא יודעות מה יקרה עם ילדיהם בראשון לספטמבר, כשהשנה המצוקה גדולה מתמיד. לא יתכן שדווקא הילדים שצריכים את המערכת יותר מכל יישארו מאחור בחוסר ודאות מוחלט והוריהם יאלצו להידפק על הדלתות כדי לקבל שירות בסיסי שמגיע להם".



ממשרד החינוך טרם התקבלה תגובה.



גם לפעוטות אלרגיים אין מסגרת מתאימה


לא רק ילדי החינוך המיוחד נותרים בחוסר ודאות ממש לפני תחילת שנת הלימודים, בשבוע שעבר פורסם ב"מעריב" כי בשל החלטת משרד הרווחה לבטל את העסקת הסייעות לילדים אלרגיים והמחלוקת בינו לבין משרד הבריאות מי יישא בנטל התקציבי, לכ-350 פעוטות בגילאי לידה עד שלוש אין כרגע מסגרת מתאימה לאחד בספטמבר. במקרה זה ההורים איימו לפנות לבג"ץ ואף נשלח מכתב שנושאו הוא קדם פנייה לבג"ץ דחוף לאביחי מנדלבליט, היועץ המשפטי לממשלה ולעו"ד אסנת מנדל, מנהלת מחלקת בג"צים, על ידי עו"ד הרן רייכמן מהקליניקה למשפט ומדיניות חינוך באוניברסיטת חיפה.



בין היתר נכתב בו ש"נראה כי משרדי הממשלה עסוקים בגלגול 'תפוח האדמה הלוהט' מיד אל יד מבלי שימצא 'מבוגר אחראי' כאילו אין מדובר בממשלה אחת ומדינה אחת. כבר ייאמר, נראה ברור לחלוטין שהפתרון היחידי הריאלי לשנת הלימודים הקרובה הינו המשך העסקת סייעות ובמקביל גיבוש והערכות לפתרונות קבע לשנים הבאות שיקבעו על ידי הגורמים המקצועיים".