חצי שנה לאחר התקרית האלימה ביישוב הבדואי אום אל חיראן, מסתמן כי השוטרים שהיו מעורבים בירי לא יועמדו לדין בפרשה. עו"ד פיני פישלר, לשעבר קצין משטרה ביחידה הארצית לחקירות הונאה התייחס פרסומים: "זו אמנם הדלפה ולא ידיעה רשמית אך אני לא מופתע שאלו פני הדברים. התנהלות של הדלפות מדברת בעד עצמה. צריך לחקור כיצד דבר כזה מודלף. אני חושב שהגיע העת לשים סוף לסיפור הזה.



"המשפחה כואבת ושמעה את ההדלפה הזו מהתקשורת. במהלך שבעה חודשים אי אפשר להשיג צדק במדינת ישראל. המפכ"ל אמר למח"ש 'הם לא יגידו לו אם מדובר בפיגוע טרור או לא'. משטרת ישראל לא מיהרה בזמנו לחקור גם את פרשת הולילנד ורק כשמזוז דפק על השולחן הוחלט שצריך לפתוח בחקירה. אני מאד מעריך את שי ניצן וקורא לו לא להיות חותמת גומי. שיבדוק היטב את הפרטים שהוא מקבל ממח"ש לפני שהוא מקבל את החלטתו".


לשיחה הצטרף אחמד בו אלקיען, אחיו של יעקוב ז"ל שנהרג בעת האירוע והתייחס להדלפות: "אנחנו תובעים את המשטרה על המשפחה שאיבדנו. לא קיבלנו שום מידע ממח"ש. שישה חודשים לא שמענו מהם. אנו תובעים למצות את הדין עם כל מי שהפקיר למוות את אחי ולאחר מכן הוציא דברי דיבה עליו.  אנו דורשים ועדת חקירה ממלכתית על מנת להוציא את הצדק לאור. גורמים צריכים לקחת אחריות על המקרה זה".
 

גורם שמעורב בפרטים טען כי ממצאי החקירה הם לא חד משמעיים 
"אני אזרח במדינת ישראל, המשטרה באה אליי לבית בחושך. אני לא צריך לחיות לפי תחושת השוטרים. זה לא משנה אם החששות הללו הובילו אותם למה שעשו. כולם צריכים ללכת לכלא. כולל השר לביטחון פנים. כל אחד שיפגוש אזרח יירה בו כי הוא חשש לחייו? אני קורא לגורמי החוק ומצפה מהמדינה להגיע לצדק. יש קרע עמוק של הממסד עם כל המגזר הערבי".
 
לסיום הוסיף עו"ד פיני פישלר: "תנועת 'אומץ' קיבלה תעודת הוקרה למען טוהר מידות וחשיפת שחיתויות. זה לקח שמונה שנים. אני רוצה לחזק את המשפחה ולומר לה שתלחם. רק אחרי מלחמה תפתח חקירה".

עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן