כ-2000 בני אדם הפגינו גם הערב (שבת), כמו בכל שבוע, בקרבת ביתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט בפתח תקווה, צמוד לקניון גנים וכיכר שלמה גורן ברחוב העצמאות בעיר, בקריאה אליו לזרז את חקירותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. מנגד, התקיימה הפגנת תמיכה בנתניהו של פעילי הליכוד, שמנתה כמה מאות בני אדם.


ההפגנה בפתח תקווה

מני נפתלי, אב הבית לשעבר בבית ראש הממשלה שנמצא בין מארגני ההפגנות הקבועות בעיר ונעצר לא פעם על ידי המשטרה ביקש לשלוח מסר. "נתניהו, אנחנו נחסל את השחיתות אם לא הבנת", תקף. אב שכול, שבנו נהרג במבצע צוק איתן לפני כשלוש שנים היה בין הנואמים בהפגנה נגד נתניהו. "לא ציפיתי שהשלטון במדינה יהיה כה מושחת", אמר.



תקרית מעניינת נרשמה כאשר הפעילה החברתית דפני ליף שנאמה מול המפגינים נגד ראש הממשלה נתניהו אמרה כי "זו לא הפגנה רק של אלדד יניב" וירדה בעקבות זאת מהבמה תוך כדי קריאות בוז שנקראו לעברה.

קריאות בוז נקראו לעברה. ליף בהפגנה בפתח תקווה. צילום: אבשלום ששוני


ביטן: "אין חוק נגד קבלת מתנות"

חברי הכנסת דוד ביטן ונאווה בוקר (ליכוד) הגיעו להפגנת הנגד שאורגנה על ידי פעילי מפלגתם. "מפגיני השמאל מפעילים לחץ לא חוקי ולא דמוקרטי על היועמ"ש במטרה להשפיע עליו. אם אנחנו היינו מפגינים 40 שבועות היינו נעצרים על שיבוש חקירה, ההפגנה שלנו חוקית ואנחנו מכבדים את השבת", אמר ביטן והוסיף בנאומו מול המפגינים כי "אין במדינה חוק נגד קבלת מתנות". על פרשת 2000 אמר: "מדוע לא חוקרים את ציפי לבני שהניעה את חוק 'ישראל היום'?

ביטן נואם בהפגנת הנגד של הליכוד. צילום: אבשלום ששוני
 
בוקר התייחסה להפגנת הנגד: "לצערנו, אנחנו רווים בשנאה. נמשיך להיות פה כל מוצאי שבת ומקווים שהבג"ץ שהוגש יתקבל ויסיים את ההמחאה האובססיבית הזאת נגד נתניהו ומשפחתו. שיישאר ראש הממשלה עוד שנים רבות.

ביום שישי האחרון, שופט בית המשפט העליון דחה את בקשת תושבי השכונה להפסיק את ההפגנות מאחר והבקשה הוגשה מאוחר ובטענה שההפגנות התקיימו עד עתה, והניסיון להפסיק את ההפגנות בהחלטה של צו מניעה אינו ראוי, מאחר ואמור להתקיים דיון בנושא.

עזרא מתתיהו תושב השכונה שהגיע למקום אמר: "אני לא קשור לשמאל או לימין, לא בעד או נגד ביבי, זה לא רלוונטי, אני מרגיש אסיר בביתי, אנחנו משפחה שנמצאת בבית כלא כל מוצאי שבת. סוגרים לנו את החניות, משתלטים לנו על השכונה, אי אפשר כך, כלו כל הקיצין. תשעה חודשים להגיד את אותם הדברים, זה להפריע לאיכות החיים. הכביש חסום אנחנו כלואים שעתיים בבית".