רוכבי אופניים רבים, הרוכבים מדי יום באזור בו החליקה הבוקר (ראשון) הדוגמנית שלומית מלכה ונפצעה באורח קשה, טוענים כי מדי יום עשרות רוכבים מחליקים במקטע הנוכחי, ורק בנס עוד לא אירע במקום אסון, עד היום. רבים מהם מאשימים את עיריית תל אביב בעניין. שעה קלה אחרי החלקתה של הדוגמנית, פונתה צעירה נוספת לבית החולים איכילוב לאחר שהחליקה. "זה נראה כמו אזור פיגוע", אמר תושב האזור.



"העירייה משקה באזור ללא אבחנה, ויחד עם הפירות הרקובים של עצי הפיקוס, המקום הופך למשטח החלקה", כך אמר אבי (השם המלא שמור במערכת). "מדי יום אנחנו רואים פה החלקות, ובשל התנועה הענפה באזור בבוקר, התאונות מסוכנות עוד יותר, כי רוכבים מחליקים ופוגעים ברוכבים אחרים שמגיעים למקום".



רוכב נוסף, מתן מוייסה, נפצע אף הוא בגלל החלקה ומספר: "לפני חודש וחצי נסעתי לא רחוק מפה בשדרות חן, וזאת תופעה ממש מרגיזה שהעירייה מפעילה את הממטרות שלה על המדרכות, ואז השביל אופניים נהיה חלק ואי אפשר לנסוע פה בלי להחליק. ממש סכנות נפשות לדעתי. שמעתי ששלומית מלכה החליקה פה, וזה לא מפתיע אותי", הוסיף מוייסה, "זה פשוט מצב שלא מתקבל על הדעת. העירייה שמכריחה אותנו לנסוע על שבילי אופניים לא דואגת לכך ששבילי האופניים יהיו במצב תקין. בעצם הרשלנות הזאת גורמת לכך שהרבה רוכבי אופניים וקורקינטים מחליקים. אני לפני חודש וחצי שהחלקתי, נסעתי במהירות סבירה, והחלקתי על המדרכה, בשביל, ושברתי את היד והייתי עם גבס חודש".



"מחדל איום ונורא, זאת רשלנות"


מאור כספוב, שרוכב באזור מדי יום, מספר: "מה שקורה פה היום זה מחדל איום ונורא. זה ירידה משמעותית לכיוון הבימה, ונוסעים מהר, עד 30 קמ"ש, ואז בלימה יחד עם המים זה מתכון מאוד מסוכן להחלקה". כספוב מוסיף כי המצב היום הוא חמור מהרגיל, למרות שאין זו הפעם הראשונה שהמקום רטוב ומחליק. "לא יצא לי להיתקל ביותר מדי החלקות, אבל זה קורה. אני נוסע פה ביתר זהירות, אין פה יותר מדי חלופות לנסיעה באזור בנתיב לרוכבים. אני עם אופניים חשמליים, שזה קצת יותר יציב, אבל עדיין מסוכן".



יש לציין כי לאחר התאונה המשטרה שלחה בוחן תאונות דרכים שהגיע לבדוק את הנסיבות להחלקה של מלכה, ותוצאות החקירה יתבררו בזמן הקרוב.


בנוסף, כבר שנים מתלוננים רוכבי דו גלגלי (אופנועים וקטנועים) כי העירייה משקה את הצמחייה ברכבי העיר, אך מים רבים זולגים לכבישים ומציפים אותם "כמו בחורף", דבר שגורם ללא מעט החלקות.


שלומית מלכה. יצאה מסכנת חיים



 

העירייה: "יש שלטים המזהירים מפני החלקה"

על פי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מתחילת שנת 2017 אירעו 124 תאונות בהן היו מעורבים רוכבי אופניים חשמליים. באחד המקרים התאונה הסתיימה במוות ו-27 מקרים נוספים רוכבי האופניים החשמליים נפצעו באורח קשה, ובעוד 96 מקרים הפציעות היו קלות. בין השנים 2012 עד אמצע 2017 אירעו בסך הכל 840 תאונות עם נפגעים בהם היו מעורבים רוכבי אופניים שהסתיימו ב-14 מקרי מוות ו-182 רוכבים שנפצעו באורח קשה ןב-644 רוכבים שנפצעו באורח קל. 
עוד ציינו ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים כי מתחילת 2017 ארעו 6 תאונות עם נפגעים בהם היו מעורבים רוכבים על קורקינט. באחד המקרים רוכב הקורקינט נפגע קשה, ובשאר המקרים הפציעות היו קלות. בעמותת אור ירוק התריעו בתוך כך שמבדיקה שערכו מתנדבי העמותה ב-127 ערים ועיריות ש-78% מהרוכבים על אופניים חשמליים לא חבשו קסדה בעת הרכיבה.
 

מעיריית ת"א נמסר בתגובה: "העירייה מביעה צער על המקרה ותבדוק את נסיבותיו. העירייה משקה מדי יום במועדים קבועים את הדשא בכל חלקי העיר, השדרות והפארקים ובאופן טבעי נגרמת רטיבות גם על השביל. יש לציין כי שדרות רוטשילד בהיותן בלב העיר, משמשות את הרוכבים לאורך כל שעות היממה ושלטים המזהירים מפני החלקה מוצבים בשדרה".