פעילי מחאת הנכים חסמו היום (ראשון) את כביש 4 ממחלף בני דרום לכיוון צפון. בעקבות המחאה, הגיעו למקום כוחות משטרה גדולים, שעסקו בטיפול תנועתי ושמירת הסדר במקום ועצרו ארבעה ממשתתפיה.

בעת ההפגנה טענו המפגינים כי "המשטרה חסמה את הכביש עוד לפני שהגענו אליו והיא זו שמאפשרת לנו להפגין במקום. העורקים של המדינה ימשיכו להיחסם עד שהממשלה תאפשר לדם בעורקינו לזרום. אם הנכים הם אזרחים שווי זכויות של המדינה עליה להבטיח את קיומם בכבוד בדמות קצבת נכות בגובה שכר מינימום".

הפגנת הנכים בכביש 4

מעצרים במהלך הפגנת הנכים
ההפגנה, שנערכה בכביש אשדוד-ת"א בשל הגעתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון, לאשדוד להסכם חתימת הסכם גג לבניית יחידות דיור חדשות בעיר. נעמי מורביה, יו"ר מטה מאבק הנכים אמרה למעריב כי "המשטרה עושה תרגיל מטונף כשהיא מציגה אותנו כמפרי סדר ומשסה בנו את אותו הציבור שתומך בכל לבו במאבקנו ליציאה מחיי עוני שהממשלה כופה על נכי ישראל. השוטרים עצרו אותנו ומתייחסים אלינו כמו חיות".

עוד אמרה מורביה, כי "אם הכנסת התכנסה בפגרה כדי לקדם את 'חוק קאיה' למניעת הסגר לכלבים, יכולים ראש הממשלה ושר האוצר לקדם בפגרת הכנסת חקיקה חשוב לא פחות, כזאת שתבטיח קצבה של חיים בכבוד לכלל הנכים ובפעימה אחת, ללא איפה ואיפה בין קבוצות נכים ובלי מריחות זמן. קצבה בגובה שכר מינימום".

ממטה "נכה לא חצי בן אדם" נמסר בעת ההפגנה כי "ברגעים אלה ארגוני הנכים חוסמים את צומת אשדוד דרום כחלק מהחרפת המאבק להעלאת קצבת הנכות לגובה שכר המינימום ובעקבות תשובת הכנסת לבג''ץ שהנכים לא הוכיחו שלא ניתן להתקיים מ-2,342 ש''ח. אנו מקווים שהכנסת והממשלה יפסיקו את ההתעללות בנכים ובכלל האזרחים הנאלצים לסבול עקב ההפגנות והחסימות. אין אדם בישראל שיכול לחיות מ-2,342 ש''ח, בטח לא אדם נכה. נכות זו לא בחירה, זה יכול לקרות לכל אחד, בכל רגע, כפי שלצערנו קרה ל-80% מהנכים בישראל".


תגובת המשטרה: "המשטרה דוחה מכל וכל את טענות יושבת ראש ארגון הנכים וטוענת כי מדובר בניסיון נלוז להסיט את האש לכיוון המשטרה. זאת בשעה שלפני חודש הנכים חסמו צירים והודיעו כי גם היום יעשו כך. במשטרה הוסיפו כי כאשר הנכים יצאו לחסום את הדרך לעיר אשדוד, המשרה פעלה למנוע מהם לעשות כן".