הוריו של הדר גולדין, לאה ושמחה, העלו היום (שני) ציוץ זועם בחשבון הטוויטר שלהם נגד עיתון "הארץ", על כך שהוא מפרסם את נתוני אספקת החשמל של ישראל לרצועת עזה, תוך התעלמות, לטענתם, מהעובדה שחמאס השולט ברצועת עזה מחזיק בחיילים ובאזרחים ישראלים, בהם בנם. "'הארץ' ממשיך בקו האנטי ישראלי שלו", נכתב בציוץ, "באופן יומיומי, מפרסמים נתוני אספקת החשמל לעזה, בהתעלמות מוחלטת לכך שחמאס מחזיק בשבי חיילים ואזרחי ישראל".




מו"ל הארץ, עמוס שוקן, ענה לזוג גולדין וצייץ "תתביישו. ממשלת ישראל רק מבצעת כאן הוראות של עבאס". הזוג גולדין הגיב לשוקן ואמר כי "אנחנו מתביישים בך וב'הארץ' שמעדיפים לתת ביטוי למצוקת אזרחים בעזה ואינם מגלים שום חמלה כלפי משפחות ישראליות שיקיריהן נמצאים בידי חמאס". 

תוכנית מנכס לנטל של משפחת גולדין

שוקן המשיך בחילופי הציוצים ואמר כי "אני משתתף בכאבכם, אבל האם עבאס שביקש את קיצוץ החשמל הוא שותפכם? והאם ארבע שעות (לא שעתיים) חשמל גרמה לחמאס להחזיר ישראלים? אז כנראה שאין קשר". "לא מנקים אף אחד מאחריות", הוסיף שוקן, "ועדיין המידע על אספקת החשמל בעזה הוא מידע רלוונטי לציבור בישראל".




כזכור, חברת החשמל הודיעה בחודש יוני האחרון על מימוש החלטת הקבינט המדיני-ביטחוני לצמצם את אספקת החשמל לרצועת עזה. החלטת הקבינט התקבלה לבקשת הרשות הפלסטינית, על פי המלצת מערכת הביטחון וצה"ל. דובר חברת החשמל הפלסטינית, מוחמד ת'אבת, אמר כי ההפחתה פירושה ש"הכוח יינתן רק לשעתיים עד שלוש שעות ביום". 



ישראל הודיעה על ההחלטה לקצץ באספקה לאחר שיו"ר הרשות, אבו מאזן, אמר כי הרשות הפלסטינית לא תשלם עוד את מלוא סכום חשבון החשמל החודשי, שכן לטענתו חמאס לא מעביר את הכספים מהמסים העזתיים מדי חודש. בישראל טוענים כי הכסף מופנה לטרור במקום לרווחת התושבים. תחנת הכוח היחידה של עזה נסגרה בחודש אפריל האחרון, כיוון שמפעילי התחנה בעזה טענו כי הם אינם יכולים להרשות לעצמם מס שהוטל על הרשות הפלסטינית על סולר שהכפיל את מחיר הפעלתו. 



משפחתו של סגן הדר גולדין, שגופתו מוחזקת על ידי ארגון החמאס מאז מבצע צוק איתן בשנת 2014, פתחה לפני כחודש בקמפיין אינטרנטי בו היא קוראת לממשלת ישראל לשנות את התנהלותה מול ארגון החמאס כך שהחזקת הגופות תהפוך מנכס לנטל, להגדרתם. במהלך סרטון שפרסמה מזכירה משפחת גולדין כי לפני שמונה שר הביטחון אביגדור ליברמן לתפקידו הוא קרא להפציץ את רצועת עזה, ואף התייחסה לספרו של ראש הממשלה בנימין נתניהו: "הטרור, כיצד המערב יכול לנצח".



בסרטון קוראת משפחת גולדין להפעיל לחץ על ארגון החמאס במטרה להעביר לידי ישראל את גופותיהם של גולדין ושל סמ"ר אורון שאול ללא שחרור מחבלים, וזאת באמצעות הפעלת לחץ כלכלי ואישי על רצועת עזה, בכירי הארגון והאסירים שישראל מחזיקה. בין השאר משפחת גולדין קוראת להפסיק את ביקורי משפחות המחבלים מעזה, את הטיפולים הרפואיים לקרובי משפחה של בכירי החמאס וצמצום ייבוא וייצוא הסחורות מהרצועה לישראל.