נהגים שמלאו להם 40 שנה ויותר לא יידרשו לעבור בדיקות ראייה אחת לעשר שנים כתנאי לחידוש רישיון הנהיגה. שר התחבורה ישראל כץ חתם על ביטול התקנה המחייבת את הנהגים לבצע את בדיקת הראייה. במשרד התחבורה ציינו, כי ביטול התקנה, המחייבת את הנהגים לבצע בדיקת ראייה אחת לעשר שנים תחסוך את עלות הבדיקה והבירוקרטיה הכרוכה בכך. זאת, מאחר ובדיקות הראייה היוו בשנים האחרונות תנאי לחידוש הרישיון.



על פי התקנות כיום, חלה חובה על רופא המטפל באדם, לדווח לרשויות המוסמכות, על כל שינוי במצב בריאותו של המטופל. זאת, מעבר לאחריותו האישית של הנהג לנהוג רק כאשר הוא כשיר רפואית לנהיגה.



במשרד התחבורה טוענים, כי במרבית המדינות בעולם לא מבוצעות בדיקות ראייה כתנאי לחידוש רישיון הנהיגה ולכן הוחלט על ביטולן גם בישראל. "מדובר בהפחתת ביורוקרטיה ובשיפור משמעותי בשירות לאזרח, שיחסוך לנהגים זמן וכסף יקר", ציין כץ.



בתוך כך, כץ הודיע, כי עולים חדשים, תושבים חוזרים ועובדים זרים יהיו פטורים ממבחן נהיגה מעשי (טסט). בעקבות התקנה, הם יוכלו לקבל רישיון נהיגה ישראלי קבוע, באמצעות הצגת רישיון נהיגה זר, התקף לחמש שנים ומעלה. התקנה מתייחסת לנהגים פרטיים, המחזיקים ברישיון נהיגה זר לרכב פרטי, אופנוע, או טרקטור, בלבד. עד כה נדרשו נהגים אלה לבצע מבחן שליטה מעשי (טסט) כתנאי לקבלת רישיון נהיגה ישראלי. במשרד התחבורה הבהירו שהרישיון לעולים חדשים ותושבים חוזרים יינתן לתקופה המקבילה הניתנת לרישיון נהיגה ישראלי.



בנוסף לכך, עובדים ותושבים זרים ומעסיקיהם לא יצטרכו להגיע כמה פעמים בשנה לסניפי משרד הרישוי, לצורך הארכת רישיון הנהיגה שברשותם. הם יידרשו מעתה להגיע פעם אחת בלבד לסניף של רשות הרישוי במשרד התחבורה ואז הם יקבלו רישיון נהיגה לתקופה של חמש שנים. תוקף הרישיון יהיה כפוף לתוקף אשרת השהייה שלהם בישראל.