יום קטלני באתרי הבנייה בישראל. שלושה בני אדם נהרגו היום (חמישי) בתאונות עבודה - אחד נפל אל מותו בראש העין, אדם נוסף נדרס למוות על ידי טרקטור במחלף חוף השרון. בנוסף לכך, פועל כבן 25 נהרג מפיגום שקרס באתר בנייה ברחוב סילבר בנהריה, הוא חולץ מההריסות ללא רוח חיים. שניים נוספים נפצעו באירוע, אחד מהם באורח קשה. תאונות נוספות אירעו גם בביתר עילית וברחובות. 

פועל נהרג מקריסת פיגום בנהריה
"שלושה הרוגים הבוקר בתאונות בנייה. שלוש משפחות שכולות נוספות. ההפקרות משתוללת והמדינה ממשיכה בשלה, בעשייה מועטת ולא אפקטיבית למניעת ההרג הזה", אמר בעקבות האירועים חבר הכנסת איל בן ראובן (המחנה הציוני), והוסיף כי "הפעולה הנדרשת היא בראש ובראשונה מניעה עד שלא נכפיל ונשלש את הפיקוח על ביצוע התקנות והחוקים, לא נתקדם. אני קורא לממשלה להגדיר מצב חירום ולהביא במהירות 50-60 מפקחים שיתחילו להסתובב בשטח ולמנוע את המשפחה השכולה הבאה".
אתר הבנייה בראש העין בו נהרג הפועל
זירת תאונת העבודה בחוף השרון


קריסת הפיגום בנהריה בה נהרג פועל. צילום: מד"א


בראש העין נפל פועל סיני כבן 40 אל מותו מהקומה החמישית. צוות מד"א שהגיע למקום קבע את מותו. פאראמדיקית מד"א ערין כבהא סיפרה: "כשהגענו לאתר הפועלים הובילו אותנו לתחתית הבניין שם ראינו פועל בשנות ה-40 מחוסר הכרה עם פגיעה רב מערכתית לאחר שנפל מגובה של  מספר קומות. ביצענו בו מספר בדיקות רפואיות אך הוא היה ללא רוח חיים ובתוך זמן קצר נקבע מותו". בתוך כך, משרד העבודה הוציא צו סגירה ל-48 שעות לאתר הבנייה.

תאונה דומה אירעה גם באתר בנייה ברחובות, כשפועל בן 28 נפל מגובה של כארבעה מטרים ברחוב נתן אלתרמן ונפצע בינוני. הוא פונה לבית החולים קפלן עם חבלות בגב ובגפיים. 

במחלף חוף השרון נדרס למוות פועל כבן 50 באתר בנייה. הוא נפגע מטרקטור. צוות מד"א מצא אותו ללא רוח חיים וכשהוא סובל מפגיעה רב מערכתית וקבע את מותו במקום. מתחקור ראשוני עולה כי נהג משאית שנסע לאחור דרס למוות את הפועל שהכווין אותו. הועבר דיווח לחוקר תאונות עבודה.

מוקדם יותר הבוקר אירעה תאונת עבודה נוספת, כשפועל כבן 33 התחשמל ברחוב דברי הימים בביתר עילית ונפגע באורח קשה. צוות מד"א טיפל בו במקום ופינה אותו לבית החולים הדסה עין כרם עם כוויות קשות בפלג גופו העליון.