בעוד חלק מהמצילים בחופי הרחצה בתל אביב פתחו בשביתה, כאשר הוציאו אישורי מחלה ונטשו באופן חד צדדי את החופים ותחנות ההצלה, מציל כבן 40 טבע היום (חמישי) למוות בחוף הכלבים בסמיכות לחוף הילטון. בכיר בעירייה אמר: "דבר כזה לא היה, אנו המומים מטביעת המציל, מעולם לא היה דבר כזה. נבדוק את הנסיבות, זו טרגדיה". גם חבריו קיבלו את הבשורה הקשה בתדהמה והתקשו להאמין. 

מבירור ראשוני של המקרה עלה כי מדובר במציל שיצא לסיור בחסקה, החליק, קיבל מכה בראשו ובעקבות זאת איבד את ההכרה. צוות מד"א ניסה להצילו וביצע בו פעולות החייאה, אולם נאלץ לבסוף להכריז על מותו. חובש בכיר במד"א רונן סאנאנס שהגיע למקום סיפר: "על קו המים בסמוך לסוכה ראינו את המצילים מבצעים פעולות החייאה בסיסיות בגבר כבן 39 שהיה מחוסר הכרה. הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות שכללו תרופות, הנשמה ועיסויים שבסופן נאלצנו לקבוע את מותו".
בינתיים, שובשו חופי אביב, בוגרשוב, גורדון ומציצים. בעירייה טוענים כי המצילים נטשו את התחנות, ללא הסכמת ההנהלה, וללא אישור ההנהלה וללא הסכמת ארגון העובדים. מתרחצים הגיבו בכעס. "יש לי חופש והגעתי עם שני הילדים והם נורא ציפו להיכנס למים. דווקא בתקופה כזו לשבות זו פשוט חוצפה שימצאו פתרונות, אבל לא יכול להיות שדווקא בשיא החופש עושים לנו את זה, אמר חיים, שהגיע לאזור ונאלץ ללכת בחום לחוף אחר כדי שילדיו יוכלו להיכנס למים.

לפני כשבוע וחצי, אישה כבת 60 נמשתה מהים בחוף הסלע בבת ים. כוחות ההצלה העניקו לה במקום טיפול רפואי וביצעו בה פעולות החייאה מתקדמות וממושכות, אך בסופן נאלצו לקבוע את מותה. 

חובש בכיר במד"א, הדר סער, סיפר: "כשהגענו למקום, ראינו על קו החוף אישה כבת 60 כשהיא מחוסרת הכרה ללא דופק וללא נשימה לאחר שנמשתה מהים על ידי אנשים שהיו במקום. הענקנו לה טיפול רפואי שכלל פעולות החייאה מתקדמות וממושכות ובסופן נאלצנו לקבוע את מותה במקום".
כמה ימים לפני כן, אירע מקרה דומה כאשר אישה כבת 70 טבעה למוות בחוף חופית הצפוני באשקלון. היא נמשתה מהמים על ידי אזרחים שהיו באזור וצוותי מד"א שהגיעו למקום ביצעו בה פעולות החייאה ממושכות, אך נאלצו לבסוף לקבוע את מותה.