עשרות מפגינים נאספו היום (חמישי) בשעות הצהריים בכניסה לבית משפט השלום בראשון לציון במחאה על מעצרו של מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית ראאד סלאח, הובא לבית המשפט לדיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרו בחשד לעבירות של הסתה לטרור וחברות בארגון אסור על פי חוק וזאת בשל דרשות שנשא בעיקר אחרי הפיגוע בהר הבית בו נרצחו שני שוטרים. מעצרו של סלאח הוארך עד יום שני.


הפגנה לשחרורו של ראאד סאלח מחוץ

סאלח הביע טענות קשות במהלך הדיון בבית המשפט ואמר כי "כשחזרתי מבית המשפט קיללו אותי עצירים יהודים ואחד מהם אף ירק עליי. אני מטיל את האחריות לכל מה שקורה לי על ראש הממשלה נתניהו, כשאני מדגיש שאני לא מפחד מדבר חוץ מאלוהים".



הפגנה למען ראאד סלאח מחוץ לבית משפט השלום בראשל"צ. צילום: אבשלום ששוני



אשתו של ראאד סלאח מחוץ לדיון. צילום: אבשלום ששוני



כאמור, עשרות מפגינים נאספו לפני הדיון שהתקיים בבית המשפט ולאחר שערכו תפילה במקום, הניפו שלטים בהם נכתב "לא לרדיפה פוליטית" בעברית ובערבית, וכן, "לא למעצרים מינהליים". לכל שלט הוצמדה תמונתו של סאלח כשהמפגינים קראו לשחרורו.


 


השייח סלאח נעצר ביום שלישי האחרון על ידי חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 במשטרה במסגרת חקירה משותפת המתנהלת על ידי המשטרה והשב"כ זאת באישור פרקליט המדינה שי ניצן ועל דעתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. מהחקירה הסמויה שהובילה כאמור למעצרו של מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, עלה כי במספר אירועים שהתרחשו לפני כשנה וכן מספר אירועים נוספים שהתרחשו לאחר הפיגוע בהר הבית בו נרצחו שני שוטרים, הסית החשוד לטרור.



הפגנת תמיכה בראאד סלאח מחוץ לבית משפט השלום בראשל"צ



בנוסף, נטען על ידי המשטרה כי הוא התבטא בפני קהל באום אל פאחם בזכותם של שהידים והילל את הרוצחים המהווים דוגמה במעשיהם. לדעת המשטרה והפרקליטות, דבריו של החשוד מביאים אחרים, המאזינים לדרשותיו לכדי כוונה וניסיון לבצע פיגועים בפועל.