הותר לפרסום כי נעצר חשוד בגין סחיטת אחד הבנקים הגדולים במדינה. תושב הצפון בן 32 נעצר לפנות בוקר (ראשון) בחשד כי סחט את בנק יהב וחברות נוספות במשק, ואיים לחשוף מאגרי נתונים של לקוחות אם לא יקבל מהנהלת הבנק והחברות המסחריות, סכום כסף גדול, במטבע וירטואלי מסוג ביטקוין. בית משפט השלום בראשון לציון האריך את מעצרו בשבעה ימים, עד ל-27 באוגוסט. השופט קבע בהחלטתו, בין השאר, כי קיים חשד סביר בעוצמה לא מבוטלת וקיימת עילת מעצר מובהקת. 

מחקירת המקרה עלה כי החשוד, עובד לשעבר בחברה שמספקת שירותים לבנקים ומשרדים ממשלתיים, שלח בסוף חודש יולי מיילים להנהלת הבנק והחברות ודרש למעלה ממיליון שקלים ככופר תמורת אי פרסום נתונים מזהים של לקוחות הבנק ומכירתם.

במשטרה מסרו עוד כי צוות של להב 433 השתלט על מחשבו של החשוד והשיבו את המידע הרגיש שאיים לחשוף לבעליו. כמו כן, נבדק האם נגרם נזק מסוים לחשבונות הלקוחות בבנק ותפקודם.
 
תגובת בנק יהב: "לאחרונה התקבלה בבנק הודעה מספק שירותי משלוח מיילים שיווקיים לפיה אירעה פריצה למאגר המידע שלו . מדובר כאמור בחברה חיצונית אשר אינה מחזיקה מידע פיננסי כלשהו על לקוחות הבנק. לאחר אירוע זה התקבלה גם בבנק פניה מגורם אנונימי ובעקבות כך הבנק העביר את כל המידע הנדרש למשטרת ישראל,  לרשות הלאומית להגנת הסייבר ולבנק ישראל".
 
"הבנק נוקט אמצעי אבטחת מידע מחמירים ביחס למאגרי המידע שלו ולא גילה כל פריצה אליהם. בדיקות נוספות נערכו גם על ידי הרשות הלאומית להגנת הסייבר וגם הן קבעו כי מערכות הבנק הן חסינות ולא קיים בהן כל דלף מידע. אנו מודים למשטרת ישראל על הפעילות המקצועית, הנחושה והמהירה, לרשות הלאומית להגנת הסייבר ולבנק ישראל על שיתוף הפעולה המלא ועל מעורבותם במהלך".