פחות משבועיים נותרו לפתיחת שנת הלימודים, ועבור תלמידים רבים עם מוגבלויות עדיין קיימות בעיות של הנגשת כיתות הלימוד. זהו גם המקרה של אמה לבנדה בת ה־5.5 מהוד השרון, שעולה לכיתה א'. לבנדה סובלת מלקות בשמיעה ומסתייעת במכשיר שמיעה. עד היום היא עברה טיפול ושיקום בבית מיחא, עמותה המטפלת בילדים ובפעוטות בעלי לקויות שמיעה, ועכשיו היא תשתלב במסגרת חינוכית רגילה בבית הספר רעות בעירה. על כך מעיבה העובדה שהכיתה לא מונגשת אקוסטית, וזאת אף שחודשים מראש ידעו על כך בבית הספר - ובכל זאת לא נערכו בהתאם.



אביה, שבי, מסביר כי אמה אובחנה לפני כשנתיים וחצי כלקויית שמיעה, והוא מציין שגם בגן היו בעיות הנגשה, שבסופו של דבר טופלו. "כל הנושא של ההנגשה הוא כאוב, הורים צריכים לרדוף אחרי הדברים האלה. לצערנו, שוב מתחילה שנת לימודים עם כיתת לימודים לא מונגשת ושום פתרון לא נראה באופק, גם אם היום יהיו אישורים, הם לא יספיקו להנגיש".



עברה טיפול ושיקום בדרך למסגרת רגילה. אמה לבנדה
עברה טיפול ושיקום בדרך למסגרת רגילה. אמה לבנדה



"יש התרגשות, אבל זה מקשה על ההנאה"



עם אמה תהיה ילדה נוספת בכיתה, גם היא סובלת מלקות שמיעה, ושבי אומר כי "שתי הבנות יתחילו ללמוד בכיתה לא מונגשת, מה שאומר שמעט העזרה של ההנגשה האקוסטית, שאמורה להיות בכיתה ואמורה לעזור להן בכמה שפחות הפרעות סביבתיות, לא תקרה, וזה יקשה עליהן". על ההתרגשות סביב העלייה לכיתה א' של בתו אמר כי "אנחנו מתרגשים מאוד וגם אמה מתרגשת, כמעט שנה שלמה היא מחכה לזה. יש התרגשות אבל לצערי אנחנו לא יכולים להגיד במאה אחוז שכיף שמתחילה שנת הלימודים כשאנחנו נכנסים עם בעיה, זה מקשה על ההנאה".



מעיריית הוד השרון נמסר בתגובה: "מדי שנה, במסגרת שיפוצי הקיץ במוסדות החינוך, אנו מבצעים הנגשות פרטניות בהתאם לצורכי תלמידי העיר, על פי אישורי משרד החינוך, וזאת על מנת לספק לכל תלמידה ותלמיד סביבת לימודים מותאמת ומיטבית. השנה מבצעת העירייה הנגשות שמע ב־22 כיתות ברחבי העיר ובהן גם בבית הספר רעות. ההנגשות יושלמו עד לפתיחת שנת הלימודים. אנו מודים להורים ולתלמידים על שיתוף הפעולה ומאחלים לכולם שנת לימודים מוצלחת ופורייה".