אירוע טרגי התרחש אמש בבית החולים בלינסון, כאשר אישה בת 33 מאזור המרכז נפטרה במהלך הלידה שלה, זאת לאחר שהגיע למרכז הרפואי כשהיא בשבוע ה-41 להריונה, ככל הנראה כתוצאה מתסחיף מי שפיר. התינוק שלה ניצל על ידי הצוות הרפואי, והועבר לפגייה בשניידר כשהוא במצב קשה. משפחתה של היולדת הסכימה לתרום את קרניות עיניה.



במהלך הלידה חשה ברע והחלה לפרכס. בעקבות כך, הצוות הרפואי מיהר להכניס אותה לחדר הניתוח במטרה להציל את האם והעובר שלה, שבסופו של דבר


ניצל, כשלעומת זאת כל מאמצי הצוות הרפואי להצילה עלו בתוהו. מבית החולים נמסר כי הוא "משתתף בצערה הקשה של המשפחה".  המקרה דווח למשרד הבריאות.



כידוע, תסחיף מי שפיר הוא אירוע נדיר שלא ניתן לחזות אותו, וכזה הכרוך בשיעורי תמותה גבוהים. למעשה, מדובר באירוע המתאפיין בקריסה פתאומית של תפקוד הלב עד להפסקת פעילותו, אי תפקוד הריאות ופגיעה קשה במערכת קרישת הדם המלווה בדימום רב. סיכויי התמותה במקרים המשלבים את המאפיינים הללו ובנוסף דום לב הנם מעל 90%.



כזכור, לפני כתשעה חודשים נפטרה מסיבה זו יולדת בת 35, תושבת אבו גוש. היולדת הגיעה ללידה עם היפרדות שילייה והובהלה לניתוח קיסרי דחוף, בו ניצלו חיי התינוקת. מיד לאחר הניתוח פיתחה דום לב וקריסת מערכות, מה שאופייני לתסחיף מי שפיר מאסיבי לריאות. הצוותים החלו מיד בפעולת החייאת היולדת, אך ללא הצלחה, ומותה נקבע אז. הודעה נמסרה כמקובל למשרד הבריאות.