לפני למעלה מחודשיים הודלפה לתקשורת הקלטה של פגישה שהתקיימה במרכז הרפואי הדסה, בין פרופסור זאב רוטשטיין לאחיות המחלקה, כראייה למה שהאחיות ראו כחוסר תפקוד של המחלקה ההמטו-אונקולוגית, בתקופה שלאחר עזיבת הרופאים. תיעוד שהגיע בלעדית לידי "מעריב", של התכתבות וואטסאפ בקבוצת אחיות המחלקה במקביל לתחילתה של הפגישה, מוכיחה שעוד קודם לכן אהבה גדולה לא הייתה שם, אם לא לדבר על אווירה מורעלת ממש. במסגרת זו כתבה אחת האחיות: "שימי לו רעל בקפה, אלוהים ישרוף אותו", זאת לצד אמירות כמו: "ושוב רוטשטיין דוחף עצמו", וכן "אני במקומו הייתי מתביישת להגיע אלינו היום".



"אני בהלם, האמנתי כל הזמן שמדובר באחיות רחמניות שנתנו את כל חייהן להצלת ילדים ולטפל באנשים", אמר בתגובה לדיווח פרופ' רוטשטיין, שעל פי גורמים בסביבתו יזם את אותה הפגישה במטרה להקשיב לאחיות ולהבין את צרכי המחלקה.



ההתכתבות בין האחיות. "שאלוהים ישרוף אותו". צילום מסך
ההתכתבות בין האחיות. "שאלוהים ישרוף אותו". צילום מסך



לטענתו, "שיח מהסוג של 'לשים רעל בקפה של המנהל' - לא חשבתי שהוא אפשרי כלל, אני אפילו לא מסוגל להבין בהסתכלות שלי על הכת הסגורה הזאת שמישהו באופן פיזי תכנן לשים רעל בקפה. משהו מקולקל וגדול בתפיסה של הכת הזאת. עכשיו ברור לחלוטין שהצורך לבנות את המחלקה מחדש הוא מוחלט, ושאסור היה להמשיך עם הצוות הקיים".


הוא הוסיף כי הוא "נחרד לחשוב כשאני נזכר באחות שהכינה לי קפה, מה היא יכלה לשים או אולי שמה לי בתוכו. פרופ' מוריס קנסלר, מנהל המערך ההמטו-אונקולוגי באוניברסיטת נורת'ווסטרן בשיקגו אמר לי כשהגיע לכאן שהוא הושפל על ידי האחיות במחלקה, כך שכל האווירה שם ביחד עם התכתובת הזאת מצביעה על כך שיש משהו באמת חולה בצוות הזה שקראתי לו בעבר 'כת', זה צוות שלא צריך להיות לא בבית חולים שלנו והייתי מעז אפילו להרים גבה ולשאול אם מקומן בבית חולים אחר , כי להרעיל את המנהל זה לא דבר שאחיות רחומות מוסמכות שמטפלות באנשים צריכות להעלות על דעתן. כל בית חולים שרוצה לקלוט אותן צריך לזכור למה הן מסוגלות". 



הפגנת הורי הילדים חולי הסרטן ועובדי הדסה במהלך המשבר. צילום: מרק ישראל סלם
הפגנת הורי הילדים חולי הסרטן ועובדי הדסה במהלך המשבר. צילום: מרק ישראל סלם


יש לציין האחות שכתבה את האמירה החריפה ביותר, שהציעה בציניות (יש לקוות) להרעיל את המנכ"ל הלא אהוד, נמנית על האחיות שלא התפטרו ועדיין עובדות במחלקה ההמטו-אונקולוגית הדסה.