פוענחה פרשית איומים וכוונות לפגיעה באנשי הזרם האתיאיסטי, שתחילתם בשנת 2014 ואשר על פי החשד בוצעו על רקע דתי וממניע שנאה וגזענות. חוקרי היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז ירושלים הצליחו לפענח בתום חקירה סמויה ומורכבת את פרשית האיומים והכוונה לפגוע בבני הקהילה האתאיסטית באזור ירושלים והמרכז כל, זאת ממניע של שנאה וגזענות.



עם המעבר לשלב הגלוי של החקירה עצרו אתמול (שלישי) בבקר חוקרי ימ"ר ירושלים תושב מרכז הארץ בן 39 וזאת אחרי שהצליחו לקשור אותו לשורה של אירועים בהם אוימו בעלי תפקידים מרכזיים ופעילים בזרם האתאיסטי ופורסמו כוונות לפגיעה בגופם. החוקרים פשטו על ביתו וביצעו חיפוש במקום על פי צו של בית המשפט אולם בסופו של דבר עצרו את החשוד מחוץ לביתו. במקביל ביצעו הבלשים חיפוש בבית אמו של החשוד.



מהחקירה עולה כי תחילת הפרשה ב-2014, כשהחשוד ריסס גרפיטי על בית כנסת ברעננה וכן נמצאו פתקים עם כתמי דם וסימנים המהווים איום ממשי. מאז ועד לשנת 2016 נרשמו גם איומים שהופנו לעברם של גורמים בקהילה האתאיסטית בהם פרופסור יעקב מלכין בירושלים, שם הודבקו סכין על תיבות הדואר וכן מכתבים שנשאו אופי מאיים. כמו גם רוססו כתובות גרפיטי על בתיהם שם פעילים מרכזיים באותה קהילה.



במשטרה הבינו כי מדובר באירועים בעלי סגנון פעולה זהה כאשר המבצע פועל ממניע דתי, ומפקד המחוז הטיל את החקירה על חוקרי הימ"ר, כשהוא מנחה לרכז את הטיפול בכל האירועים הן אלו שהתרחשו באזור ירושלים והן באזור המרכז תחת ידיהם של חוקרי הימ"ר. החוקרים הצליחו להתחקות אחר עקבותיו של החשוד וכאמור הוא נעצר בגין עבירות של הצתה, איומים, השחתת פני מקרקעין והכל ממניע שנאה.



במשטרה ציינו כי "מדובר במעצר חשוב שעפ"י החשד בוצעו ממניע שנאה. החקירה המאומצת, איסוף מכלול האירועים והתלונות במשטרה וריכוזם ביחידה המרכזית - הובילה למעצר החשוד ובכך נמנעו וסוכלו כוונותיו לבצע עבירות נוספות, בהם כוונה לפגוע בבעלי תפקידים ואנשים מרכזיים בזרם האתאיסטי. לחשוד מיוחסות עבירות שונות שבוצעו החל משנת 2014 ועד סוף שנת 2016. חקירת המשטרה תימשך בדגש לאיתור אירועים נוספים בהם היה מעורב החשוד כנגדו תפעל המשטרה עד למיצוי הדין".