הצוות הרפואי במרכז הרפואי לחולי נפש שערי מנשה ישבית מחר את העבודה למשך שעה בעקבות תקיפת אחד הרופאים במוסד היום (שלישי). יו"ר ועד הרופאים במרכז הרפואי, ד"ר בוריס ראוכברגר, אמר בעקבות האירוע כי "אני לא יכול להשבית כליל, לכן הרופאים ייעדרו מהמחלקה לשעה בלבד", אמר. התקיפה התרחשה הבוקר לקראת השעה 8:30. ד"ר אלכסנדר הותקף באגף לביטחון מרבי (פסיכיאטריה משפטית), ופונה במצב קל לבית החולים הלל יפה בחדרה. לדבריו של ד"ר ראוכברגר, "הרופא נכנס למחלקה ומיד הותקף על ידי מטופל שלו בלי שום התראה מוקדמת, ובאופן בלתי צפוי. הרופא קיבל אגרוף בפנים, בראש, נחבל קל".



לאחר שחרורו מבית החולים הלל יפה עם כאבים בראשו ובצווארו, לאחר שש שעות בהן שהה במיון, סיפר ד"ר אלכסנדר ל"מעריב": "ברגע שנכנסתי למחלקה בשעות הבוקר עברתי דרך הלובי והמטופל שלי ניגש אליי מאחורה ונתן לי מכה בראש עם היד. הוא הפתיע אותי כמובן. זה מטופל מהמחלקה שלי, בה מאושפזים המטופלים הכי קשים ומסוכנים בארץ. האירוע של היום זה רק מקרה בודד בין שרשרת של תקיפות שמתרחשת כל הזמן כלפי הצוות הסיעודי וכלפי רופאים".



ד"ר אלכסנדר אמר עוד, כי "לא נראה לי שמחר אצליח לחזור לעבודה. בכל זאת צריך להתאושש מהאירוע. אני לא מפחד לחזור, אבל אנחנו תמיד חוששים, בלי קשר לאירוע של היום, כי ברגע שאנחנו נכנסים לשם אנחנו מוקפים באנשים המסוכנים ביותר. לכן אנחנו תמיד חוששים. אנחנו גם רואים את החברים לעבודה שנפגעים כל הזמן ונפצעים קשה לפעמים, שמסיימים בניתוחים ונכויות, אז כמובן לוקחים את זה בחשבון כל הזמן".



ד"ר אלכסנדר מוסיף כי המטופל שתקף אותו אינו בעל רמת מסוכנות ייחודית. לדבריו, "כל המטופלים שלנו הם ברמת מסוכנות גבוהה, זה ייעוד המחלקה". משפחת המטופל טרם יצרה קשר עם הרופא, אולם לדבריו "אנחנו תמיד בקשר ואני עוד אראה אותם והם עוד יראו אותי. אנחנו עוד נדבר. אין לי משהו נגד המטופל כי הוא מטופל בסך הכל, אבל עדיין זה לא נותן לו זכות להרביץ לי. חשוב לי להדגיש שהתקיפה הזאת היא רק קצה הקרחון, המטפלים מכל הסקטורים בפסיכיאטריה מותקפים נפגעים כל הזמן והמצב רק הולך ומחמיר".



הרופא המותקף התייחס למחאה שנשמעת כלפי תופעת האשפוזים בכפייה: "בשנה האחרונה היתה מהומה בתקשורת בקשר להתנהלות לגבי הגבלות פיזיות בטיפולים קשים ובאשפוזים כפויים, אבל צריך לזכור תמיד שזאת אוכלוסייה מסוימת ולפעמים אין ברירה. המהלך שהיה בתקשורת בשנה האחרונה פגע מאוד בצוות הרפואי עצמו. אני נגד כל המהומה שהיתה בשנה האחרונה כי זה רק גרם לחולים להיות יותר אלימים. הצוותים חשופים יותר לתקיפות והמוטיבציה יורדת, אלה פקטורים שמשפיעים על החולים והאלימות מצדם עולה".