התפתחות בחקירת נסיבות מותה של החיילת שהתמוטטה במהלך מסיבת טבע לפני כשלושה שבועות. ממצאים שעולים מהחקירה גובר החשד לפיו הצעירה הושארה במשך קרוב לארבע שעות בארגז של טנדר , מרגע שבו התמוטטה סמוך לשעה 07:00 בבוקר ועד לשעה 11:00, אז הוחלט לפנותה לבית החולים שם כאמור נקבע מותה.



ביה"מש השלום בב"ש שחרר היום למעצר בית בתנאים מגבילים חמישה מהחשודים המעורבים לכאורה בארגון המסיבה ותוך כדי בגרימת מותה של החיילת. במשטרה והפרקליטות ממתינים לתוצאות הסופיות של ממצאי נתיחת גופתה של החיילת כדי לקבוע אילו סעיפי אישום להצמיד לכל אחד מהמעורבים. 



חקירת נסיבות מותה של החיילת קיבלה תשומת לב מרבית ועדיפות עליונה על פי הנחייה שלמפקד מרחב נגב תנ"צ מתן בוזנה, אשר הנחה את החוקרים שלא לשקוט ולא לנוח ולהשקיע את כל המשאבים הנדרשים כדי להביא לפענוח הפרשה.



כזכור, מעט אחרי השעה 11 בבוקר באותו היום התקבלה הודעה במרחב נגב במשטרה, מבית החולים, על קביעת מותה של החיילת בנסיבות שטרם הובהרו. שוטרים שיצאו לזירה, שם התקיימה מסיבת הטבע, איתרו את מיקום שבו התמוטטה החיילת וכן עיכבו לחקירה מספר חשודים. בלשי מרחב נגב הגיעו לביתו של תושב אשדוד שהיה מעורב בארגון המסיבה, על פי החשד, ומחיפוש בביתו אותרו סמים מסוכנים.

החורשה בה נמצאה הצעירה. צילום: דוברות המשטרה
החורשה בה נמצאה הצעירה. צילום: דוברות המשטרה
בשבוע שעבר הגישה יחידת התביעות של המשטרה בדרום כתב אישום כנגד אותו עצור בגין עבירות של אחזקה, הפצה וסחר של סמים מסוכנים. במקביל המשיכה המשטרה בחקירה וביצעה מעצרים נוספים של מארגנים ומעורבים נוספים שהיו קשורים להפקת המסיבה כאמור.

תוך כדי מעצרם חלה התפתחות משמעותית בחקירה, ממנה עלה כי החיילת התמוטטה כבר סמוך לשעה שבע בבוקר, בנסיבות שטרם הובררו, ואולם פינויה לבית החולים נעשה אך בחלוף של כארבע שעות. "החקירה העלתה חשד כבד לפיו מטעמים של בצע הכסף ומחשש שהמשטרה תסגור את המסיבה כבר בשעה שבע בבוקר עם התמוטטותה של החיילת, ובמקום לדווח על האירוע מיד ולהזעיק למקום צוותי מד"א ומשטרה, בחרו להפקיר את החיילת והותירו אותה בארגז הטנדר תוך כוונה לטענתם, שתנוח ותתעורר", אומר גורם המעורה בפרטי החקירה.

הגורם הוסיף: "מפקד המרחב שליווה את החקירה הנחה את צוות החוקרים למצותה עד תום וזאת מאחר ומארגני המסיבה שלא דאגו בתחילה להוציא רישיון ופעלו בחוסר אחריות ומתוך בצע כסף, לא התייחסו למצבה של הצעירה וכל דאגתם היתה לחשש שמא המטרה תפסיק את המסיבה בראשיתה, וכך בעצם גרמו למותה של הצעירה על לא עוול בכפה".