עומס החום הכבד ששרר בסוף השבוע בכל רחבי הארץ יימשך גם היום. רק מחר צפויה הקלה, אבל עדיין יהיה חם מהרגיל. החזאית התורנית בשירות המטאורולוגי בבית דגן, רינת רחמים, מסרה כי באזור החוף שררה לחות גבוהה מהרגיל, ובמקומות מסוימים היא אף הגיעה לכ־70%. באילת נמדדו אתמול בצוהריים 41 מעלות, בבאר שבע – 36, בבית שאן – 40, בעפולה – 37, בדרום רמת הגולן – 36, בירושלים, צפת והשפלה – 32, ובתל אביב, חיפה ונצרת – 31.



רחמים מסרה עוד שהיום תיתכן ירידה קלה בשיעורי הלחות, אבל עדיין ישרור עומס חום בינוני עד כבד ברוב האזורים. מחר תחול ירידה קלה של כשתי מעלות במידות החום ותורגש הקלה. ביום שלישי צפויה ירידה נוספת במידות החום והטמפרטורות כבר יהיו ממוצעות לעונה. ביום רביעי לא צפוי שינוי.



עומס החום הכבד הביא אתמול לנהירה של המוני מתרחצים לחופי הרחצה, בהם משפחות, תיירים וצעירים. עם זאת, בתל אביב נמשכו השיבושים בחלק מהחופים בשל מחסור במצילים, והעירייה סגרה בשעות הבוקר את תחנות ההצלה בחוף הנפרד ובחוף הילטון. העימות עם המצילים נמשך יותר מחודש. הם דורשים שבכל תחנת הצלה יהיה צוות של שלושה מצילים ולא שניים, כפי שקורה לעתים כיום.



"עד השנה שעברה היו שלושה מצילים בכל התחנות", סיפר מציל ותיק ל"מעריב־השבוע". "אחרי הכל, חופי הרחצה בתל אביב הרבה יותר עמוסים במתרחצים לעומת חופים אחרים בארץ והאחריות עלינו כבדה. אנחנו טוענים כי אי אפשר לקחת אחריות עם שני מצילים בלבד בתחנה. כאשר אדם טובע יוצאים אליו שני מצילים ללב ים, ואז מאות מתרחצים נוספים נותרים ללא השגחה של מציל. יש לגייס מצילים נוספים ולא להגיע למצב שכאשר מציל חולה, נאלצים לסגור את תחנת ההצלה ואת החוף לרחצה", הוסיף.