ליאור לוטן, שהופקד במשך שלוש שנים על תיאום השבת השבויים והנעדרים מטעם ראש הממשלה התפטר בסוף השבוע. לאה גולדין, אמו של הדר, שגופתו מוחזקת בידי חמאס כבר שלוש שנים, התייחסה הבוקר (ראשון) ב-103FM להתפטרות ותקפה את הממשלה בהתנהלות החזרת הגופות לישראל. "הדר נחטף לפני כשלוש שנים והוכרז חלל. לראשונה במדינת ישראל הכריזו על שבוי שהוא חלל תוך כדי מלחמה. מאז מתייחסים להחזרתו בזילות ובחוסר אחריות של המדינה, הממשלה, שר הביטחון, אלו שמכנים את הבן שלי גופה. זהו חייל שיצא להגן על מדינת ישראל הוא חלל ולא גופה. זו זילות, מטרת הכינוי הזה להפוך את בני למשהו נמוך מאד שלא צריך להתעסק איתו", אמרה. 


על התפטרותו של ליאור לוטן, סיפרה גולדין: "הוא איש יקר שיצא לחלץ את נחשון וקסמן וכמעט מת מהאש שהוא חטף. הוא מומחה למשא ומתן והוא הכי טוב שיש. הוא מומחה למשא ומתן. לצערי הוא נציג המדינה והמדיניות. זו מדיניות שמתחילה בראש הממשלה ולא עושה דבר כדי להחזיר את החיילים הביתה. אדם יכול לרוץ ולפעול אך אין לו גיבוי. הוא רק מתאם. נראה שראש הממשלה לא רוצה להיפגש איתנו. פעם אחרונה שנפגשנו היה בפברואר. הדבר היחידי שהוא אמר לנו זה 'בקשתכם הוגשה'.



"עד כה הייתה תחושה קשה שהפקירו את הדר, מעתה יש תחושה שהפקירו אותנו". שיתפה, "ליאור היה המשענת שלו, ידענו שזו הסמכות שלו. ההתפטרות שלו מוכיחה לנו שלא נעשה דבר ואנחנו, המשפחות, עומדות בקו האש. ראש הממשלה, שר הביטחון, כל אלו שלחו את הדר לעזה. אני לא שלחתי אותו לעזה. מאחורי האמירה 'אנחנו עושים כמיטב יכולתנו' התגלה שלא עומד דבר, אחרי שלוש שנים עדיין לא קרה כלום. כשהילד שלך נוסע להודו אחרי צבא אתה עושה ביטוח. אם קורה משהו אתה מעסיק חברת חילוץ. מי שמוביל אותנו, המנהיגים שאחראים להחזירו, אינם עושים זאת. הם מרפים ומחליטים שלא מחזירים חיילים. אם המדיניות היא לא להחזיר חיילים חטופים אז אני מצפה מהממשלה לומר זאת ולא להתכסות באמירות חסרות משמעות. אני הדוגמא, אני הולכת להביא את הדר מעזה. זו המשימה שלי".


הדר גולדין ז"ל. דובר צה"ל


אני מניח שלא רוצים לשלם מחיר כבד לחמאס עבור החיילים שנהרגו והגופה שלהם בעזה. אז מה זה אומר? 

"חיילים הם כוס חד פעמית שמשתמשים בהם וזורקים אותם? שכחת שיש קוד אתי לצה"ל? שלא משאירים חיילים מאחור? זה לא מקובל עליי ולא מקובל על עם ישראל. ראש הממשלה ושר הביטחון לא מייצגים את עם ישראל. איזו משפחה שמגייסת את הילד שלה מוכנה לקבל את האמירה הזו? אם הם באמת מתנהגים ככה אנחנו שיגידו למשפחות, 'אם יש בעיה זו לא בעיה שלנו", אמרה.

על המחיר תמורת החזרת בנה מעזה טענה גולדין: "המחיר היא מילת קוד שמאיימת עלינו והפכה לדבר מפחיד מאד. המחיר מתייחס לעסקה שביבי עשה כדי לשחרר את גלעד שליט. אני משלמת את המחיר על שחרורו של גלעד שליט. אני שלחתי את שני החיילים שלי למלחמה והדר שלי לא חזר. תפסיקו לדבר על עסקאות, הבן שלי לא סחורה. המנהיגים שלנו מטעים את הציבור וקוראים לשבויים מחבלים. ערך הרעות קובע שכל חייל מחויב להחזיר את החבר שלו או על הרגליים או על אלונקה ואי אפשר לברוח מזה. מי שלא יודע להחזיר את החיילים מהקרב אין לו מנדט לשלוח חיילים לקרב. ליברמן מדבר כעת על מלחמה בסוריה ואין לו שום מנדט בעיני לשלוח חיילים לקרב עד שיחזיר את אורון".

עריכה: איתמר זיגלמן