לרגל חודש הרחמים והסליחות: בית הנשיא הודיע היום (ראשון) כי מעתה לבעלי רישום פלילי, ובמיוחד חיילי צה"ל בעלי רישום פלילי, יש את האפשרות לפנות אל נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין בבקשה למחיקת הרישום. לאחרונה נענה הנשיא לשלוש בקשות למחיקת המרשם הפלילי של חיילים שביצעו עבירה לפני גיוסם לצה"ל, ואשר ביצעו שירות צבאי משמעותי, בעקבות המלצות מפקדיהם והמלצות הדרג המשפטי הצבאי. 
הנשיא ריבלין אמר בהודעה כי "ישנה חשיבות גדולה ביכולת לאפשר פתיחת דף חדש לאזרחים הפועלים למען החברה בה הם חיים ולמען משפחתם כשמשקעי העבר מאחוריהם". עוד הדגיש כי "כאשר מדובר בצעירים שאישיותם טרם עוצבה, אפשרות זו הופכת משמעותית עוד יותר".
בשניים מהמקרים שירתו החיילים שירות קרבי וזכו לשבחים והמלצות ממפקדיהם על שירותם, ואחד מהם אף נבחר כמצטיין חטיבתי. הנשיא ריבלין החליט למחוק את המרשם הפלילי של חיילים אלו מתוך הערכה לתרומתם לחברה ועל מנת "לאפשר להם להשתלב בחיים האזרחיים ובשוק העבודה כראוי באופן ההולם את תהליך השיקום המרשים שעברו".

בבית הנשיא מבקשים להדגיש כי לכל אדם ובפרט לחיילים לאחר שירות משמעותי, עומדת האפשרות להגשת בקשת חנינה למחיקת רישום פלילי. נמסר כי הנשיא יעניק תשומת לב יתרה לצעירים בתחילת דרכם על מנת לאפשר להם לצאת לדרך חדשה ללא משקעי עבר. את הבקשה ניתן להגיש למחלקת החנינות בבית הנשיא ואם מדובר בחיילים, באפשרותם לפנות גם באמצעות ועדת קצין חינוך ראשי בצה"ל.