שבוע לקראת פתיחת שנת הלימודים, ארגוני ההורים הכריזו מרד תשלומים לבתי הספר וגני הילדים. תשלומי ההורים לבתי הספר והגנים מוערכים בכ-4.5 מיליארד שקלים בשנה. על המרד מספר זאב גולדבלט, מנכ"ל פורום ועדי ההורים הישובים. "יש חוק חינוך חינם", אומר גולדבלט, "אנחנו דורשים כי משרד החינוך יממן את כל מה שכלול בתכנית הלימודים".



 


"שלוש ועדות שונות לאורך 25 שנים שמינה משרד החינוך קבעו את אותו הדבר", מלין גולדבלט, "לצערנו עד כה לא היה ייצוג הולם של ההורים שדחף את הנושא וכנראה שאז זה לא היה כל כך נורא מבחינה כלכלית. היום יוקר המחיה הוא משמעותי. כיום יש פורום ועדי הורים שהציג את היעד הזה כמטרה. שנת הלימודים תפתח כהרגלה. התשלומים שהחרגנו מהמחאה שלנו הם ביטוח תאונות אישיות, השאלת ספרים ומגמות לבית הספר. ההורים ימנעו מתשלום על טיולים, מסיבות, שיעורי של"ח ועוד".

עוד הוסיף גולדבלט ש"בזכות האיום במרד בשנה שעברה קמו שתי ועדות שבחנו את הנושא במשרד החינוך. לצערנו שתי הועדות סיימו את עבודתם ללא תוצאות וקבעו שנדרש מקור תקציבי. לצערנו הכנסת אישרה את גביית הכספים גם השנה בהצבעה על חודו של קול יחיד. הוזעקו חברי קואליציה מבתיהם כדי להצביע בנושא. מדובר על מס גולגולת מיותר לחלוטין. מס הגולגולת מתחיל מהגן בסך 200-300 שקלים, על סל של טיולים, הצגות ומוזיאונים שהם בליבת תוכנית משרד החינוך. הורים לשני ילדים בבית ספר יכולים להגיע לסכומים כספיים של 5000-10,000 שקלים עבור ילדיהם. תלוי אם הילד נוסע לפולין או לא".

עריכה: איתמר זיגלמן