שרת המשפטים איילת שקד הפעילה לחץ על ועד עובדים באמצעות ועד עובדים אחר להפגין כנגד ראש עיר: בהקלטה ששודרה הערב (ראשון) בערוץ 10 נשמע יו"ר ועד עובדי חברת "דשנים" אומר לחבר הנהלת ועד עובדי "חיפה כימיקלים צפון" כי השרה שקד קוראת לעובדי "חיפה כימיקלים" להפגין כנגד ראש עיריית חיפה יונה יהב. 



בהקלטה נשמע יו"ר ועד עובדי "דשנים" ראול לייבוביץ' אומר לחבר הנהלת ועד עובדי "חיפה כימיקלים צפון", אלי לוטטי דיבר עם שרת המשפטים על משבר האמוניה: "בחמישי דיברתי עם איילת שקד בשיחת ועידה עם השר לאיכות הסביבה זאב אלקין ושר הכלכלה אלי כהן. משבוע הבא רוצים לתקוף את יונה יהב באסיפת עיתונאים והיא אמרה לי בפירוש: תקשיב טוב, הם חייבים לצאת לרחובות, הם חייבים לתקוף את יונה יהב".


"להגיד שמי שמסכן את הציבור זה יונה יהב, בכך שהוא יגרום בסופו של דבר למדינה, יאלץ את המפעל לעבוד עם איזוטנקים. גם המפעל לא רוצה לעבוד עם איזוטנקים, אף אחד לא רוצה לעבוד עם איזוטנקים", הוסיף לייבוביץ'. 
 
השרה שקד לא הכחישה את הדברים ואמרה בתגובה: "בישיבה רבת משתתפים שבה השתתפו שר הכלכלה, השר להגנת הסביבה, שרת המשפטים וראש עיריית חיפה הוצגו חוות דעת שלפיהן החלופה הבטוחה ביותר למכל האמוניה היא אנייה קטנה וצינור המחובר למפעל. חלופת האיזוטנקים הוצגה כחלופה הכי פחות בטוחה. אני בטוחה שהמשרד להגנת הסביבה יסיים בקרוב את בדיקותיו ועיריית חיפה תתמוך בחלופה הבטוחה ביותר לתושבים".

כזכור, הנהלת "חיפה כימיקלים" החליטה לסגור את המפעל ולפטר את עובדיו בעקבות החלטת הממשלה לסגור את מכל האמוניה. ראש עיריית חיפה יונה יהב מתנגד נחרצות לפתרון הביניים שאישרה הממשלה לסגירת מכל האמוניה בדמות עגינת אניות אמוניה בעיר משום שלטענת העירייה מדובר בפתרון שחושף את התושבים לסיכון כפי שהיה עם המכל שנסגר.