עשרות פעילים ותושבי השכונות בדרום תל אביב מפגינים הערב (שני) בגינה הציבורית שהוקמה באזור התחנה המרכזית הישנה במחאה על החלטת בג"ץ שלא לאפשר כליאת מסתננים שמסרבים לעזוב את הארץ למדינה שלישית. המפגינים הביעו, שזעם רב על החלטת בג"ץ, נשאו שלטים עליהם נכתב בין היתר "בג"ץ קבר אותנו חיים", "משאל עם על בג"ץ", "צדק לדרום תל אביב", "שופטי בג"ץ וידאו הריגה" ו"פסיקה שעליה מתנוסס דגל שחור". חלקם לבשו חולצות שחורות שעליהן כנכתב החזית לשחרור דרום תל אביב וקראו: "העם דורש בג"ץ ישראלי".



אחת ממארגנות המחאה, שפי פז אמרה למעריב: "זו החלטה נוראית עבור תושבי דרום תל אביב, לקבוע שיהיה ניתן לכלוא מסתננים רק ל-60 יום במתקן שהייה זאת בדיחה", אמרה פז והוסיפה: "הייתי מוכנה לשבת שנה בכלא כדי להישאר כאן. המסתננים כבר צוחקים עלינו, התחושה קשה מאוד. אנחנו ניאבק לשינוי החקיקה, אנחנו נפגין גם מול ביתה של השופטת מרים נאור ונאלץ את הממשלה לשנות את החקיקה בנושא".



תושבת נוספת שהשתתפה בהפגנה אמרה כי "המסתננים כובשים אותנו, אנחנו נדחקים החוצה", ודוד, המתגורר באזור, אמר: "אין פה ביטחון אישי, יש פה מכת גניבות של אופניים חשמליים, העירייה לוקחת ארנונה על סל"ע, אבל לא רואים תוצאות". איילה סינוואני, פעילה משכונת התקווה הוסיפה: "זאת זוועה, ההחלטה נוראית, אני מרגישה נורא. עכשיו המסתננים יישארו, מה אכפת להם 60 יום?", והוסיפה: "אנחנו נמשיך להפגין".



במהלך ההפגנה פרץ עימות בין המפגינים, כאשר בחורה בעלת מראה אריתראי עם ילד קטן צעקה לעבר המפגינים," זאת המדינה שלי", והמפגינים ענו לה "עופי מפה". השוטרים דרשו מהבחורה לעזוב את המקום.