שפי פז, תושבת דרום תל אביב ופעילה להוצאת המסתננים מהאזור, אמרה הבוקר (שלישי) בגלי צה"ל כי תמשיך להפגין מול ביתה של נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור ולאחר שתפרשו מול ביתה של מחליפתה, אסתר חיות, זאת בעקבות פסיקת בג"ץ אתמול, לפיה אי אפשר לגרש בכוח מסתננים. "בית המשפט העליון צריך להבין שהוא בג"ץ של העם ולא של המסתננים", אמרה פז.



לדבריה, תושבי דרום תל אביב כמעט לא מוזכרים בפסיקת העליון. "עשר שנים מדברים רק על המסתננים והזכויות שלהם". פז הוסיפה כי היא נגד פיזור המסתננים משום שבסופו של דבר הם יגיעו למרכזי הערים, אבל אם כבר מפזרים אותם, אז שיעשו תוכנית לפז אותם לשכונות מבוססות, שיגורו "עם כל יפי הנפש".



לפניה דיבר שר הפנים אריה דרעי, ששב והצהיר על כוונתו לשנות את החוק כך שיאפשר להחזיק את המסתננים שיסרבו לעזוב במתקן סהרונים עד שיתרצו. הוא התייחס להצעת נשיאת העליון, מרים נאור, לתחם את המסתננים ואמר כי "עם כל הכבוד, אני אתחיל להקים ערים חדשות ולתחום אותם שם?". דרעי תקף את שופטי העליון על התערבותם במדיניות הממשלה: "אנחנו קובעים את המדיניות ואנחנו יודעים מה טוב לתושבים ומה צריך לעשות. הכי קל להגיד תוציא אותם ותתחם אותם". 

לדברי השר, בנושא של דרום תל אביב, הממשלה כשלה. "השארנו את התושבים הלבד. מי שרואה מה קורה שם מבין את זעקתם. זו לא תל אביב. זה משהו אחר לגמרי. כשהייתי שם הרגשתי זר והמסתננים נתנו לי הרגשה של מה אתה מפריע לנו בכלל". 

כזכור, אתמול אישר בית המשפט העליון לגרש מסתננים למדינה שלישית, אולם קבע כי אי אפשר להחזיק במעצר כדי לאלץ אותם לעזוב, כך שלמעשה אין דרך חוקית להוציא אותם מהארץ, אלא אם יסכימו לכך מרצון. בכך, למעשה, רוקנו השופטים מתוכן את תוכנית הממשלה להתמודדות עם בעיית המסתננים.