בג"ץ דחה היום (רביעי) את העתירה של תושבי מרכז הקליטה האתיופי במבשרת ציון בבקשה לקבלת צו מניעה לעצירת הפינוי המתוכנן. כך, תאריך הפינוי יוותר על כנו ב-4.9. בפסק הדין שניתן במקום על ידי הרכב השופטים אורי שוהם ואיתו השופטים גורג קרא ודוד מינץ הוחלט על דחיית העתירה, אולם בידי המדינה ההחלטה אם לתת ארכה או לא. עוד ציינו השופטים כי הם מציעים לנציגי המדינה להיות אחראים ולמצוא מועד לפינוי התושבים בו הם ידאגו להם לדיור חלופי.



במרכז הקליטה מתגוררים 450 משפחות שלא יודעות מה יעלה בגורלן. עד כה הובהר להם שהם יועברו למרכזי קליטה אחרים בצפון ודרום הארץ ולא למגורי קבע. מול בית המשפט העליון נערכה באותה שעה הפגנה של תושבי מרכז הקליטה יחד עם פעילים חברתיים. יצוין כי חוקיות עסקת המכירה של מרכז הקליטה עודנה נדונה בבית המשפט במסגרת עתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון.


הפגנה של יוצאי אתיופיה במבשרת


"זו תחושה שאי אפשר לתאר, אין מענה. רוצחים את האנשים החלשים", אמר לאחר הדיון איילאן אללין, תושב מרכז הקליטה שיפונה בשבוע הבא, "בג"ץ הוא לא לטובת התושבים או האוכלוסייה החלשה". הוא הוסיף: "אם נפונה ב-4 בספטמבר, אין לי מענה, אני אלך לישון ברחוב, אין לי חיים עכשיו. ויש כמוני עוד הרבה אנשים עם בעיות כלכליות והם ייזרקו ברחוב".

ח"כ פרופ' יוסי יונה (המחנה הציוני), שמלווה את התושבים במאבקם ונכח בדיון, אמר בסופו ל"מעריב אונליין" כי הוא רואה בחלטת בג"ץ "החלטה אומללה, כי בית המשפט למעשה פתר את המדינה מכל חובה להבטיח או לפעול כך שהמשתכנים במרכז הקליטה יוכלו לממש את הזכויות שלהם לדיור קבע".

לדבריו, בית המשפט אמר שהם לא מימשו את היכולות שלהם ושזה באחריותם. "לכאורה זו גישה מאוד נאורה, אבל ברור שחופש הפעולה שלהם מוגבל בסיטואציה הזאת", סיכם יונה, "חלקם מאוד מבוגרים, שאינם מצויים בדרכי ההתנהלות בארץ, כך שלבוא ולומר שזו אחריות בלעדית שלהם למצוא פתרונות, זו תפיסה בעייתית".