לאחר שאמש תקף שר הביטחון אביגדור ליברמן את נוער הגבעות במילים קשות במסגרת תדרוך לכתבי התיישבות וכינה אותם "אידיוטים, אנארכיסטים ומופרעים", מגיעה היום (רביעי) תגובתם בדמות תלונה המוגשת היועץ המשפטי לממשלה כנגד ליברמן. את התלונה מגיש אלישוב הר-שלום, שהיה פעיל בגבעות והמגדיר עצמו כאחד מדוברי הנוער. 
 
בתלונתו כותב הר שלום: "נוער הגבעות הינו ציבור של נערים רבים ומגוונים אשר מיישבים את הארץ ועוסקים בבנייה וחקלאות. מלח הארץ ממש, החיים את חייהם בתודעה גבוהה של ערבות, אכפתיות ומסירות על כלל ישראל. פעמים רבות אף מוותרים על  פנאי וכיף של נער ממוצע למען ערכים גדולים אלה". הר שלום זועם על המילים הבוטות בהן השתמש השר כנגד הנוער, ומבקש לבדוק אם דבריו לא עברו על חוק לשון הרע. 

השר אביגדור ליברמן. צילום: תמיר ברגיג
השר אביגדור ליברמן. צילום: תמיר ברגיג

 
"כנער גבעות בעברי וכאיש חינוך וטיפול בהווה, אני רואה בדבריו של שר הביטחון נזק בלתי הפיך באמון הנוער בממסד ובמנהיגיו", כותב הר שלום ומוסיף: "יתרה מזאת, אופן אמירתם הרדודה והאימפולסיבית מעלה סתירה אמיתית בתביעה החינוכית לכבד איש ציבור, שהרי אם ישנו שר בכיר בישראל המתבטא באופן פוגעני ואינו בוחר את מילותיו בקפידה כפי המצופה מאדם בעל השפעה מדינית וציבורית  גדולה מה לנו כי נלין על הנוער בהתבטאויותיו שלו?". 
 

הר שלום אף דורש שמעבר לנדרש בחוק– השר יתנצל על דבריו. בתדרוך לכתבים אמר ליברמן כי לדעתו נוער הגבעות גרם נזק עצום להתיישבות, יותר מאויבי ישראל, וכי לפיכך אין הוא מהסס לחתום על צווים מנהליים כנגדו.