פעילי "הפנתרים" של מאבק הנכים חסמו הבוקר (חמישי) את הכניסה הראשית לנתב"ג, מכביש 1. הם עושים זאת באמצעות כלי רכב וכיסאות גלגלים. דבר קורה לאחר שבשעות הבוקר הם חסמו את הכניסה לאזור התעשייה בראש העין.



הערב תתקיים בכיכר רבין בתל אביב, תתקיים עצרת תמיכה במאבק הנכים להעלאת קצבת הקיום שלהם לגובה שכר המינימום. האירוע אורגן על ידי אזרחים שמזדהים עם המאבק וקוראים לציבור להגיע לכיכר החל מ-16:00.

פעילי מאבק הנכים חוסמים את הכניסה לנתב"ג. צילום: מטה המאבק


כזכור, אמש הפגינו ארגוני הנכים בהם ארגון ''נכה לא חצי בן אדם'' מול כנס התמיכה בראש הממשלה, התחדשו הבוקר פעולות המחאה בכבישים. פעילי "מטה מאבק הנכים" ו"הפנתרים של מאבק הנכים" חסמו את כביש הכניסה לאזור התעשייה אפק. במהלך היום צפויות מספר חסימות נוספות.
 
החרפת המאבק מתקיימת כנגד מסקנות ועדת פרופ' שמחון אשר ממליצה על תוספת נמוכה ודיפרנציאלית לקצבת הנכות, בניגוד לדרישה לקצבת נכות בגובה שכר מינימום, והתעלמות מוחלטת מצד ראש הממשלה להידבר עם ארגוני הנכים.
 
לדברי אלכס פרידמן, יו''ר ''נכה לא חצי בן אדם'': אנחנו לא שמאלנים, אנחנו לא ימניים, אנחנו רעבים. הסבל הקשה של הנכים וההפרעה הבלתי נמנעת לכלל האזרחים יכולה להסתיים בהחלטה אחת, אבל ראש הממשלה בוחר להמשיך להתעלם.''