התקווה נגוזה. לאחר יומיים ארוכים של מלחמה על חייה, הודיעו היום (חמישי) הרופאים בבית החולים "זיו" כי התר בר כתר בת השבע, שטבעה בכינרת, נפטרה, למרות הניסיונות הבלתי פוסקים לעזור לה. מדובר על מקרה טביעה נוסף בתקופת החופש, לאחר שהיא נמשתה מהמים שהיא במצב קשה, ואף פונתה לבית החולים במסוק. הוריה של הילדה הודיעו לבית החולים כי הם מוכנים לתרום את איבריה. 



פרמדיקית מד"א, אורלי בן סמיון, שהיתה במקום וטיפלה בילדה סיפרה כי: "הילדה הייתה ללא דופק וללא נשימה, לאחר שהות של מספר דקות מתחת למים. הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים וביצענו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות עד שחזר הדופק. לאחר שייצבנו את מצבה העברנו אותה למסוק מד"א שנחת בסמוך ופינה אותה לבית החולים".



זירת הטביעה בכנרת. צילום: תיעוד מבצעי מד"א
זירת הטביעה בכנרת. צילום: תיעוד מבצעי מד"א



ד"ר מוטי עיני, רופא בכיר בטיפול נמרץ ילדים במרכז הרפואי 'זיו' בצפת מסר: "הילדה הגיעה לחדר הטראומה בזיו לאחר טביעה והחייאה ממושכת, כשהיא ללא דופק וללא נשימה. בבית החולים הצלחנו לייצב את מצבה באמצעות הנשמה מלאכותית ותמיכה תרופתית לבבית, אולם לצערנו הנזק המוחי שנגרם כתוצאה מחוסר הספקת חמצן למוח, היה נרחב ובלתי הפיך. מוקדם יותר היום התכנסה ועדה רפואית לקביעת מותה המוחי. ליווינו את המשפחה הנהדרת והאצילית ותמכנו ככל שניתן. אנו משתתפים בצערם הכבד על האובדן הנורא".

מנתוני ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים עולה, כי מאז 2008 מתו 149 ילדים בישראל עקב טביעה בשנת 2016 מתו 19 ילדים מטביעה, בשנת 2017 מתו 8 ילדים מטביעה. 

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים התייחסה לנתונים ואמרה: "טביעות הן גורם המוות העיקרי בקרב ילדים בחודשי הקיץ (יוני-אוגוסט). בחודשים יוני-אוגוסט כ – 60% ממקרי הטביעה הסתיימו במוות. איבוד הכרה מתרחש בתוך 2 דקות מרגע הטביעה ונזק מוחי בלתי הפיך תוך 4-6 דקות.
רוב הטביעות מתרחשת בעת נתק קצר בהשגחה של ההורה והם קורות בשקט ובמהירות".
 
"ילדים שאינם יודעים לשחות היטב חייבים בהשגחה צמודה ופעילה - במרחק נגיעה ובקשר עין מתמיד. חשוב לשחות רק במקומות עם שירותי הצלה פעילים ולהישמע להוראותיהם. אני מפצירה בהורים לשמור על כללי הבטיחות וזאת על מנת למנוע את הטרגדיה הבאה".