המשטרה איתרה היום (חמישי) את הנער בן ה-17 שנמלט לפני מספר ימים מבית המשפט המחוזי בחיפה על גבי אופנוע. הוא נמצא בדירה בשכונת הכרמל בחיפה ומחר יובא להארכת מעצר. כזכור, ביום ראשון הובא הנער לבית המשפט המחוזי בחיפה. בסמוך לאזור המתין לו אופנוען והקטין רץ לעברו עלה על האופנוע, הספיק לחבוש קסדה,לפי טענות העוברים והשבים, ונמלט מהמקום כאילו האדמה בלעה אותו.



הקטין, שבשבוע הבא ימלאו לו 18, נמלט לאחר דיון שקיימה השופטת בטינה טאובר בעניינו. היא נענתה להמלצת שירות המבחן שטרם כניסתו למאסר הוא יוחזר ל-48 שעות למעון הסגור בו הוחזק להתארגן עם חפציו. מהחקירה הראשונית עולה כי כשהקטין והמלווה יצאו לחצר אחרי הדיון, הגיח אופנוע רכוב בידי אלמוני, הקטין עלה על האופנוע והשניים נמלטו מהאזור.



מן המשטרה נמסר כי בשום שלב הקטין לא היה בחזקה משטרתית ולא נמלט מן המשטרה. עם הגשת תלונה על ידי המעון בגין הבריחה, הכריזה עליו המשטרה בכלל מערכותיה כחוסה בבריחה וכוחות שיטור פעלו לאיתורו. 



הקטין הנמלט מואשם במעורבות ברצח אמיר חילף בן 19 מחיפה. סנגורו, עורך הדין חמודי מסרי, אמר כי מדובר בנער שהוחזק לא בתנאי כליאה אלא במעון חוסים, ולכן בריחתו אינה צריכה לעורר חשש שהוא יפגע במישהו.