כ-1,000 מפגינים קיימו הערב (שבת) את ההפגנה השבועית, זאת הפעם ה-42 ברציפות, מול בית היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בפתח תקווה. גם ההפגנה הנוכחית, כמו מרבית ההפגנות, התרחשה ברחבה שבכניסה למרכז גנים, סמוך לכיכר גורן ברחוב העצמאות, שבשכונת כפר גנים, זאת חרף התנגדות המשטרה לקיומן במתכונת הנוכחית, אם כי הפעם היא נגמרה מוקדם מהרגיל, כאשר המשתתפים החליטו לעזוב את המקום קצת לאחר השעה תשע. מוקדם יותר הזמין מני נפתלי, מהפעילים המרכזיים העומדים מאחורי ארגון ההפגנות, את ראש הממשלה בנימין נתניהו להתעמת מולו, כשכתב בחשבון הטוויטר שלו: "רה"מ, אני מזמין אותך לעימות טלוויזיוני". 
מירי אלוני שרה בהפגנה בהבימה. צילום: אבשלום ששוני

לאור הוראת בג"ץ, שאישר לקיים הפגנה של 500 איש בלבד בכיכר גורן, החלה המשטרה לפנות מפגינים לעבר גבעת חול הנמצאת בסמוך, שם התקיים מוקד הפגנה נפרדת, כאשר הפינוי עבר ללא התנגדות המפגינים. בנוסף להפגנות בפתח תקווה, נערכה הפגנה נוספת נגד היועמ"ש בכיכר 'הבימה' בתל אביב, אליה הגיעו כ-100 איש, בהם גם הזמרת מירי אלוני. אל מול המפגינים בפתח תקווה ניצבו כ-20 פעילי ליכוד שמחו על קיום ההפגנה.

ההפגנה בכיכר 'הבימה', צילום: אבשלום ששוני
ההפגנה בכיכר 'הבימה', צילום: אבשלום ששוני


כזכור, בחמישי שעבר העבירו הפרקליטות והמשטרה לבית המשפט העליון את השלמת עמדתן בנוגע להפגנות המחאה במתכונתן הנוכחית, ולעתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון, כשהן מציינות כי לאור השינוי המהותי בנסיבות יש מקום לקיים את ההפגנות במקום אחר ולא במרכז גנים.
במשטרה ציינו כי לנוכח כמות המפגינים יש צורך לבקש אישור משטרה לקיומן וכי טענות העותרים אינן נכונות. עוד נטען על ידי גוף הביטחון כי לאור כמות המשתתפים, שהגיעה עד ל-3,000 מפגינים, חסימת צירי התנועה, הסיכון הבטיחותי לחיי המפגינים והתושבים, השימוש בציוד הגברה, וכן העובדה שהמפגינים הפרו את התנאים שהציבו שופטי בג"ץ, יש מקום לכך שבית הדין יאמץ את עמדת המשטרה והתושבים, ויורה על העברת הפגנות המחאה למקום אחר, כאשר ככל הנראה מדובר בפארק הגדול בפתח תקווה.

מנדלבליט. ההפגנות נגדו נמשכות. צילום: פלאש 90
מנדלבליט. ההפגנות נגדו נמשכות. צילום: פלאש 90


"הפעם אין ספק כי זכות תושבי פתח תקווה עולה על הזכות להפגין לנוכח הנסיבות שהועלו", פירטה המשטרה, שהוסיפה כי בדיון הקודם מלפני כשבוע וחצי התנו השופטים את קיום ההפגנה בכך שישתתפו בה 500 מפגינים, כשבפועל הזמינו המארגנים המונים, שאכן הגיעו והתמקמו בכל מקום שבו הוצבו שוטרים כמחסום אנושי. בסופו של דבר, חברו כולם להפגנה הגדולה שהשתלטה על כיכר גורן וסביבתה בכמות העולה על 3,000 מפגינים. בראשית השבוע אמור בג"ץ לפרסם את החלטתו, אולם עד אז ההפגנות מתקיימות על פי מתכונת ההחלטה האחרונה שהתקבלה בבית הדין הגבוה לצדק.